19 min czytania

Najlepsze narzędzia do badania słów kluczowych dla małych firm


Osiągniesz więcej w dziedzinie SEO, gdy będziesz korzystać z najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych.

Badanie słów kluczowych to bardzo ważny element osiągania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania w Google. Najlepsze narzędzia do badania słów kluczowych pomagają Ci zidentyfikować, jakie słowa kluczowe użyć w treści, aby uzyskać wyższe pozycje, nie wydając dużo pieniędzy. 

Semrush

Zalety:

  • Darmowy plan na zawsze (10 zapytań/dzień)
  • Bardzo dokładna baza danych – 22 miliardy słów kluczowych, znacznie większa niż konkurenci
  • Najbardziej wszechstronne narzędzie do SEO, obejmujące linki zwrotne, audyty, badania konkurencji, Google Ads, sztuczną inteligencję dla treści, listy i wiele więcej
  • Darmowe rozszerzenie Chrome dla różnych danych dotyczących słów kluczowych podczas przeglądania stron online

Funkcje:

  • Przegląd domeny: Poznaj ogólny stan swojej domeny.
  • Domena vs. domena: Porównaj słowa kluczowe Twojej witryny z konkurentami i znajdź łatwe do zdobycia słowa kluczowe, luki w słowach kluczowych i treści oraz wiele więcej.
  • Narzędzie do magicznych słów kluczowych: Generuj alternatywne i trzeciorzędne pomysły na słowa kluczowe dla Twojej treści.
  • Menedżer słów kluczowych: Śledź słowa kluczowe i wydajność Twojej witryny.
  • Asystent pisania: Ocena treści w celu identyfikacji słów kluczowych, które trzeba uzupełnić w artykule.
  • Śledzenie pozycji: Sprawdź, jak Twoja witryna pozycjonuje się w Google dla każdego z Twoich słów kluczowych.
  • Analiza ruchu: Dowiedz się, jak Twoi konkurenci radzą sobie z Twoimi słowami kluczowymi.
Warto przeczytać również:  Jak przyspieszyć stronę opartą na WordPress? 9 porad

Semrush jest pełen narzędzi do optymalizacji wyszukiwarek internetowych (SEO), które pomogą Ci odnieść sukces w Google. Ze względu na wyczerpujący charakter narzędzi Semrush jest najlepszym ogólnym narzędziem do badania słów kluczowych dla małych firm, oferując funkcje szczegółowego raportowania konkurentów, trendy w liczbie wyszukiwań, luki w słowach kluczowych i wiele więcej. Semrush często aktualizuje wyniki rankingowe i ma bardzo rozbudowany indeks linków zwrotnych (do analizy backlinków). Jest idealny dla zespołów marketingowych i agencji marketingowych, które chcą mieć wszystko w jednym miejscu. 

Oprócz obszernej bazy słów kluczowych Semrush oferuje narzędzia do technicznego SEO i badania słów kluczowych dla Google Ads. Wspiera badania konkurencji i rynku, pozwalając porównać swoją witrynę z pięcioma rywalami w jednym raporcie. Zakres i głębia danych i funkcji Semrush sprawiają, że jest to najlepsze płatne narzędzie do badania słów kluczowych. 

Keyword Magic Tool w Semrush pomoże Ci odkryć słowa kluczowe, na które musisz się skupić. Dzięki Semrush możesz zrozumieć swoje pozycjonowanie, wyświetlać dane dotyczące indywidualnych wyszukiwań i znajdować nowe możliwości słów kluczowych. Narzędzie Keyword Magic Tool pomaga zidentyfikować słowa i frazy, na które Twoja witryna się pozycjonuje, obejmując pozycje organiczne, zmiany pozycji, konkurentów, strony i subdomeny. Po zidentyfikowaniu swoich mocnych i słabych stron możesz korzystać z tego narzędzia i innych, takich jak narzędzie Keyword Gap, aby poprawić wydajność SEO Twojej witryny. 

Inne narzędzia obejmują śledzenie pozycji, rekomendacje reklam płatnych za kliknięcie i jeden z najlepszych przewodników po treści. Wystarczy podać słowo kluczowe, a przewodnik po treści identyfikuje najlepsze wyniki w SERP, analizuje je i mówi Ci, jakie backlinki powinieneś zdobyć, aby Twoja treść znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania. Semrush to bez wątpienia najlepsze oprogramowanie do badania słów kluczowych dla firm o różnym rozmiarze. Bogate funkcje ułatwiają optymalizację Twojej witryny poprzez badanie konkurencji, audyty strony w celu identyfikacji potencjalnych problemów oraz strategie treści, które zapewnią Ci sukces.

Warto przeczytać również:  Zakładanie wizytówki Google - Jak zrobić wizytówkę Google Maps / Google Moja Firma?

SE Ranking: Najtańsze narzędzia do badania słów kluczowych

Zalety:

  • Dla mniej wymagających użytkowników: porównywalna jakość danych z Semrush przy niższych kosztach.
  • Najbardziej przyjazne dla budżetu rozwiązanie typu “wszystko w jednym”
  • Przyjazny dla początkujących interfejs, samouczki i praktyczne sugestie
  • Plan marketingowy, w tym jak wdrożyć najlepsze słowa kluczowe

Funkcje:

  • Narzędzie do sprawdzania linków zwrotnych: identyfikuje i wykrywa linki zwrotne dla dowolnej witryny.
  • Narzędzie do śledzenia linków zwrotnych: Monitoruj i śledź linki zwrotne do swojej witryny, aby wiedzieć, co zyskuje, a co traci.
  • Analiza konkurencji: Dowiedz się, na co pozycjonują się twoi konkurenci, abyś mógł kierować reklamy na właściwe słowa kluczowe.
  • Śledzenie rankingu słów kluczowych: Zobacz, jak Twoja witryna wypada na tle konkurencji dla Twoich słów kluczowych.

SE Ranking to narzędzie, które powinieneś rozważyć, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z SEO. Pozwala znaleźć sugestie dotyczące słów kluczowych, śledzić zmiany i analizować wyniki w SERP dzięki intuicyjnemu interfejsowi, a to wszystko za przystępną cenę. W rzeczywistości jest to najtańsza platforma do kompleksowej optymalizacji SEO dostępna dla użytkowników o niewielkim natężeniu korzystania z narzędzi. SE Ranking kosztuje mniej i oferuje raporty i narzędzia podobne do Semrush, co czyni go dobrym wyborem dla małych firm o ograniczonym budżecie. 

SE Ranking pozwala szybko znaleźć sugestie dotyczące słów kluczowych, śledzić zmiany na stronach i analizować wyniki w SERP. Oferuje również samouczki i raporty napisane z myślą o początkujących, dzięki czemu łatwo można nauczyć się, jak poprawić SEO swojej witryny. Posiada dodatkowe narzędzia do marketingu treści podobne do tych oferowanych przez Surfer, dzięki czemu możesz łatwo dodawać nowe treści SEO na swoją stronę. 

Możesz zobaczyć najwyżej oceniane adresy URL na podstawie słów kluczowych docelowych w SE Ranking Competitors reports. Posiada szeroką baza danych fraz wyszukiwania, co umożliwia SE Rankingu dostarczanie narzędzi do badania słów kluczowych, gdzie można znaleźć pomysły na słowa kluczowe i wyświetlić metryki dla każdego z nich, takie jak liczba wyszukiwań, trudność i koszt na kliknięcie w reklamy PPC. Wystarczy wpisać słowo kluczowe w pole, wybrać kraj i wyszukiwarkę, a następnie kliknąć przycisk wyszukiwania. SE Ranking dostarcza wyniki w ciągu kilku sekund. 

Warto przeczytać również:  Co to jest marketing internetowy?

Oferuje także narzędzia do marketingu treści jako dodatek do swoich płatnych planów. Te narzędzia pozwalają na badanie słów kluczowych, określanie krótkich parametrów i ocenę jakości tekstu. SE Ranking to bardziej przystępna alternatywa dla Semrush, oferująca podobne funkcje, w tym analizę konkurencji, śledzenie pozycji i funkcje wyszukiwania PPC. 

Serpstat: Najlepsze narzędzie do badania słów kluczowych pod względem łatwości użycia

Zalety:

  • Prosta obsługa oraz przejrzyste samouczki i wsparcie
  • Wersja Lite oferuje wystarczające zasoby do śledzenia pojedynczej witryny
  • Lokalne SEO dostępne jako dodatek za opłatą
  • Narzędzie klastra słów kluczowych do planowania treści

Funkcje:

  • Narzędzie do badania słów kluczowych: Identyfikacja i analiza wielu słów kluczowych za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
  • Wyszukiwarka nisz słów kluczowych: Wykreuj swoją niszę online za pomocą słów kluczowych dostosowanych specjalnie, aby pomóc Twojej firmie zwiększyć ruch.
  • Narzędzie do audytu SEO: Narzędzia internetowe skanują witrynę i tworzą audyt SEO i techniczny, aby pomóc Ci dowiedzieć się, jak osiągnąć lepsze wyniki.

Serpstat zapewnia użytkownikom zestaw narzędzi do przeprowadzania badań słów kluczowych, audytu SEO i nawet technicznego audytu SEO, aby zapewnić jak najlepsze wyniki w zakresie SEO Twojej witryny. Narzędzia te są stosunkowo intuicyjne i łatwe w użyciu, co czyni Serpstat świetnym źródłem dla tych, którzy dopiero zaczynają proces SEO. 

Dzięki Serpstat otrzymujesz narzędzie do badania słów kluczowych, grupowania słów kluczowych, analizy konkurencji i wiele więcej. Audyty witryny są prawie tak proste, jak kliknięcie myszą, podczas gdy generator treści oparty na sztucznej inteligencji pomoże Ci tworzyć treści SEO na Twoją stronę, aby prześcignąć konkurencję. 

Kokpit Serpstat zapewnia ogólny widok wydajności Twojej witryny. Korzystając z bazy danych, narzędzie do badania słów kluczowych Serpstat pomaga zidentyfikować potencjalne słowa kluczowe, a generator treści oparty na sztucznej inteligencji pokaże Ci, jak je wdrożyć na Twojej stronie. Narzędzie do znajdowania niszowych słów kluczowych jest szczególnie przydatne, jeśli chodzi o znalezienie luk w wynikach wyszukiwania, które można wykorzystać, aby przyciągnąć ruch na swoją stronę i uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach. 

Warto przeczytać również:  Czym jest lokalne SEO?

Narzędzia Serpstat są niezwykle proste w użyciu. Ułatwia to początkującym wykonanie doskonałej pracy związanej z ich SEO. Jednak ta prostota ma dwie strony medalu, ponieważ Serpstat nie oferuje niektórych zaawansowanych funkcji i głębi bardziej rozbudowanych narzędzi do badania słów kluczowych, takich jak Semrush czy SE Ranking.

Google Search Console: Najlepsze narzędzie do badania słów kluczowych na Twojej stronie internetowej

Zalety:

  • Całkowicie darmowe narzędzie
  • Funkcja sprawdzenia które słowa kluczowe przyciągają ruch do Twojej witryny
  • Sprawdzenie rankingu swojej witryny dla określonych słów kluczowych (“Zapytania”)
  • Porównywanie zmian pozycji w czasie
  • Łatwe pobieranie wszystkich informacji

Funkcje:

  • Raport pokrycia indeksu: Identyfikacja błędów powodujących niską wydajność stron.
  • Raport wydajności: Podsumowanie wydajności strony w celu zidentyfikowania stron o niższym współczynniku klikalności (CTR).

Google Search Console to bezpłatna usługa oferowana przez Google, która pomaga w przeprowadzeniu technicznego audytu SEO i zoptymalizowaniu witryny. Jest darmowy w użyciu dla właścicieli witryn, programistów i specjalistów SEO. Google Search Console dostarcza dwóch raportów, które pomagają zidentyfikować obszary do poprawy w zakresie wydajności SEO Twojej witryny. Raport Wydajność to narzędzie dostępne w Google Search Console. Śledzi ono takie metryki jak liczba odwiedzających, wyświetleń i wskaźniki kliknięć. Raportuje również średnią pozycję danej strony, czyli miejsce, w jakim dana strona jest umieszczona w wynikach wyszukiwania Google na podstawie określonych słów kluczowych. Ta informacja jest kluczowa dla zrozumienia, jak Twoja witryna sobie radzi i jak, dzięki pewnym przemyślanym działaniom, może rozwijać się w przyszłości. 

Ważne jest jednak zauważenie, że Search Console nie jest rozwiązaniem wszechstronnym, takim jak SE Ranking czy Semrush. Jest to narzędzie o określonych zastosowaniach, które dostarcza informacji, które można wykorzystać do poprawy wydajności. Nie zawiera narzędzi do badania słów kluczowych, takich jak analiza konkurencji, co oznacza, że nadal będziesz potrzebować innych narzędzi, aby dowiedzieć się, jak radzą sobie Twoi konkurenci. 

Warto przeczytać również:  Co to jest VPS? Jak działa i po co mi on?

Google Search Console to doskonałe narzędzie, aby dokładnie sprawdzić, jak Twoja witryna radzi sobie w Google w danym czasie. Jest darmowe w użyciu, ale ze względu na ograniczenia, takie jak brak analizy konkurencji, najlepiej jest używać go w połączeniu z innym narzędziem, takim jak Serpstat czy Semrush. 

Ahrefs: Najlepsze narzędzie do uzyskiwania wglądu w wiele wyszukiwarek

Zalety:

  • Dane słów kluczowych dla 10 wyszukiwarek – Google, Bing, Yahoo, Amazon i innych
  • Baza danych zawierająca ponad 19 miliardów słów kluczowych
  • Kompleksowa platforma do badania słów kluczowych, śledzenia pozycji, linków zwrotnych, audytów witryn i nie tylko.
  • Bezpłatny plan dla właściciela strony umożliwiający sprawdzenie, na jakie słowa kluczowe pozycjonowane są treści

Funkcje:

  • Pulpit nawigacyjny badań: Uzyskaj widok z najwyższego poziomu wydajności SEO swojej witryny, śledzonych słów kluczowych i nie tylko.
  • Integracja z WordPress: Wtyczka WordPress pomaga analizować treści i śledzić linki zwrotne.
  • Monitorowanie pozycji: Monitoruj konkurencję i śledź swoje postępy w SERPach.

Ahrefs to narzędzie, które dostarcza dane dotyczące słów kluczowych dla 10 wyszukiwarek, takich jak Google, Bing, Yahoo, Amazon i wiele innych. Posiada bazę danych zawierającą ponad 19 miliardów słów kluczowych. Jest to kompleksowa platforma do badania słów kluczowych, śledzenia pozycji, analizy backlinków, audytów witryny i nie tylko. 

Ahrefs jest jednym z najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych dostępnych na rynku. Bogata funkcjonalność sprawia, że optymalizacja Twojej witryny staje się łatwa dzięki badaniu konkurencji, audytom witryny w celu identyfikacji potencjalnych problemów i strategiom treści, które pozwolą Ci odnieść sukces. 

Ahrefs oferuje bogatą bazę danych słów kluczowych i narzędzia do badania słów kluczowych dla reklam Google. Wspiera badania konkurencji i rynku, pozwalając porównać swoją witrynę z pięcioma rywalami w jednym raporcie. Ahrefs jest jednym z najdroższych narzędzi do badania słów kluczowych, ale oferuje ogromną funkcjonalność i dane dotyczące słów kluczowych dla wielu wyszukiwarek. 

Warto przeczytać również:  Pozycjonowanie Bydgoszcz

Surfer: Najlepsze darmowe narzędzie AI do planowania treści ze słowami kluczowymi

Zalety:

  • Darmowe narzędzia obejmują rozszerzenie słów kluczowych Chrome i generator konspektów AI
  • Generator konspektów artykułów zapewnia pomysły na treści dla docelowych słów kluczowych
  • Pisarz AI z funkcją sprawdzania plagiatu
  • Działa w wielu językach

Funkcje:

  • Generator treści AI: Pomysły na treści dla docelowych słów kluczowych.
  • Sprawdzanie plagiatu: Sprawdza treści pod kątem plagiatu przed ich opublikowaniem, co zapobiega otrzymaniu ostrzeżenia od Google.
  • Wielojęzyczność: Sprawdź skuteczność SEO w wielu językach.

Surfer to narzędzie do badania słów kluczowych o niższych kosztach, ale z wieloma potężnymi narzędziami opartymi na sztucznej inteligencji, które pomogą Ci tworzyć treści i osiągać wyższe pozycje. 

Generator oparty na AI stworzy dla Ciebie pomysły na artykuły do napisania, natomiast generator treści stworzy gotowe do publikacji artykuły na wybrane przez Ciebie tematy. Sprawdzarka plagiatów oparta na AI sprawdzi Twoje treści pod kątem unikalności i upewni się, że przejdą one test Google na oryginalność treści.

Jednym z najpotężniejszych narzędzi w arsenale Surfera jest analizator SERP, który oferuje szeroki przegląd wyników wyszukiwania dla słów kluczowych, a także dogłębną analizę struktury treści, gęstości i częstotliwości słów kluczowych. Te informacje pomogą Ci tworzyć angażujące treści, które dobrze sprawdzają się na Google. Wygodne rozszerzenie do Chrome umieszcza wiele tych informacji na wyciągnięcie ręki.