8 min czytania

Trzy proste sposoby na zmniejszenie wskaźnika odrzuceń na Twojej stronie internetowej


Czy odwiedzający odchodzą z Twojej strony zaraz po wejściu? Oto trzy proste sposoby na zmniejszenie wskaźnika odrzutów na Twojej stronie internetowej.

Zaprojektuj stronę łatwą do nawigacji

Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek odwiedzić stronę, która była trudna do nawigacji? Stronę, która zmuszała Cię do szukania tego, czego potrzebujesz? To są najbardziej irytujące strony i rzadko kiedy użytkownicy poświęcają czas na szukanie konkretnej strony. Zamiast tego, opuszczają stronę i szukają innej, która dostarczy im potrzebnych informacji. 

Aby uniknąć frustracji Twoich odwiedzających, upewnij się, że Twoja strona jest łatwa do nawigacji. Polecam włączenie do projektu strony jednego z tych elementów: głównej nawigacji lub nawigacji bocznej. Ułatwiając odwiedzającym odnalezienie strony, której szukają, zatrzymasz ich na stronie na dłużej, co ostatecznie zwiększy wskaźnik konwersji.

Wykorzystaj wezwania do działania (CTA)

Wezwanie do działania (CTA) to tekst lub obrazek, który zachęca odwiedzających do podjęcia konkretnej akcji. CTA są przydatne w zatrzymaniu odwiedzających na stronie, zachęcając ich do czynienia czegoś, takiego jak pobranie e-booka, wypełnienie formularza kontaktowego w celu uzyskania więcej informacji na temat konkretnej usługi, zakupu produktu lub zapisania się do newslettera. CTA nie tylko utrzymują odwiedzających na kolejnych stronach, ale również skutecznie przekształcają odwiedzających w klientów.

Stwórz atrakcyjne i łatwe do przeczytania treści

Tworzenie atrakcyjnych, informacyjnych i łatwych do przeczytania treści to trzeci sposób na zmniejszenie wskaźnika odrzutów na Twojej stronie. Przekazuj swoim odwiedzającym ważne informacje w zwięzły sposób. Dni, kiedy nadużywanie słów kluczowych w treści było korzystne dla pozycji w wyszukiwarkach, na szczęście minęły. Długie, powtarzające się treści na stronie są po prostu uciążliwe. 

Warto przeczytać również:  TakeDrop - co to jest, czy warto, opinie

Nikt nie chce czytać długich, rozwlekłych treści. Tego rodzaju treść nie tylko jest nieistotna, ale także nie poprawia doświadczeń użytkownika. W rzeczywistości, odpycha ludzi, jeśli w ogóle poświęcą czas na jej przeczytanie. Niezależnie od tego, czy używasz pisania w formie paragrafów, punktorów, aby przyciągnąć uwagę do kluczowych informacji, czy mieszanki obu tych form, treść Twojej strony nie musi wynosić 500 słów. W rzeczywistości, polecane jest utrzymanie jej krótkiej i treściwej. Chyba, że masz dużo do wyjaśnienia na konkretny temat, wtedy dąż do 100 do 200 słów na stronę. To zatrzyma Twoich odwiedzających i zwiększy prawdopodobieństwo odwiedzenia innych stron.