• Ostatnio na blogu:

Narzędzie Disavow – jeśli jest odpowiednio wykorzystywane, może stanowić ważne narzędzie dla wszystkich, którzy chcą zarówno unieważnić karę nałożoną przez Google, jak i upewnić się, że strona jest bezpieczna przed przyszłymi aktualizacjami Pingwinów. 

Po długotrwałych spekulacjach i zamieszaniu (strach, niepewność i wątpliwości) wokół pierwszej aktualizacji Pingwinów, Google wprowadził narzędzie Disavow w październiku 2012 roku. Narzędzie to umożliwia ignorowanie przychodzących linków z określonych adresów URL lub całych domen. Daje to właścicielom witryn możliwość pewnej kontroli nad profilem backlinków ich witryny. Przed pojawieniem się narzędzia Disavow niewiele można było zrobić, oprócz ręcznego usuwania linków niskiej jakości pojedynczo, co wymagało kontaktu z webmasterami i innymi właścicielami witryn, zwykle za pomocą poczty elektronicznej lub formularzy kontaktowych. 

Narzędzie Disavow może być niebezpieczne, jeśli jest niewłaściwie używane, dlatego Google wyświetla ostrzeżenie przed jego użyciem. Przesłanie dokumentu unieważnienia zawierającego niewłaściwe linki może być bardzo szkodliwe dla Twojej witryny, podczas gdy pominięcie szkodliwych linków byłoby stratą czasu.

Proces eliminacji linków

Określenie, które linki są “dobre”, a które “złe”, nie jest trudne i istnieje prosta zasada, którą można zastosować w tym celu. Czy chciałbym, żeby ten link istniał, gdyby Google go nie brał pod uwagę? Jeśli Twoja odpowiedź na to pytanie brzmi “tak”, wówczas chciałbyś zachować ten link związany z Twoją witryną. Jeśli odpowiedź brzmi “nie”, najprawdopodobniej najlepiej będzie dodać adres URL (lub domenę) tego linku do swojego dokumentu unieważnienia. 

Dokument unieważnienia daje Ci możliwość powiedzenia Google, żeby “ignorowało” poszczególne strony lub całe domeny, jeśli masz witrynę, która łączy się z Twoją nadmiernie. Aby być bezpiecznym, jeśli jest więcej niż kilka linków lub istnieje możliwość dodania kolejnych linków z tej domeny, zwykle unieważniam linki na poziomie domeny, zamiast tracić czas na pojedyncze adresy URL. W ten sposób, jeśli ich witryna ulegnie jakimkolwiek zmianom strukturalnym, które wpłyną na strukturę URL, zduplikuje dowolne strony lub dokona innych nieprzewidzianych działań, które mogą dodać więcej linków do Twojej witryny, zabezpieczasz się i te złe linki powinny być automatycznie ignorowane (ponieważ są już uwzględnione w dokumencie unieważnienia). Istnieją trzy główne przypadki, w których narzędzie Disavow jest przydatne: kary algorytmiczne, kary ręczne i konserwacja zapobiegawcza.

Kary algorytmiczne

Kary algorytmiczne mogą być najtrudniejsze do rozwiązania za pomocą narzędzia Disavow. Nie otrzymasz wiadomości w Narzędziach dla Webmasterów informującej Cię, że masz do czynienia z karą algorytmiczną. Pewnego dnia wpisujesz jedno z Twoich najczęstszych fraz kluczowych i zauważasz, że Twoja witryna spadła o 10, 20 lub nawet 50 miejsc w wynikach wyszukiwania. 

W ten sposób dojdziesz do wniosku, że masz do czynienia z karą algorytmiczną. Przesłanie dokumentu unieważnienia w celu usunięcia kary algorytmicznej niestety nie jest szybkim rozwiązaniem. Po przesłaniu go do Narzędzi dla Webmasterów Google, musisz czekać na kolejne odświeżenie algorytmu Pingwin. 

Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać w przypadku kar algorytmicznych, jest to, że gdy Twoje zgłoszenie pliku disavow zostanie zaakceptowane, a kara zostanie zdjęta, Twoja witryna nie wróci automatycznie do poprzedniej pozycji. Wynika to z faktu, że pozycje Twojej witryny najprawdopodobniej zostały sztucznie podniesione do tego poziomu dzięki nienaturalnym linkom. 

Kary ręczne

Niektórzy właściciele witryn uważają nałożenie kary ręcznej przez zespół spamu internetowego Google za koniec świata, ale to nieprawda. Wielu ekspertów SEO twierdzi, że otrzymanie kary spamowej na stronę i nałożenie ręcznej kary spamowej przez zespół Google jest tak naprawdę łatwiejsze niż radzenie sobie z problemem algorytmicznym. 

Dzięki Narzędziom dla Webmasterów Google, przynajmniej jesteś świadomy rodzaju kary, z jaką się zmierzasz, i wiesz, co musisz zrobić, aby ją zdjąć. Ponadto, po przesłaniu wniosku o ponowne rozpatrzenie, Google odpowie, informując Cię, czy to, co zrobiłeś, wystarczyło, aby usunąć karę spamową. Problemy algorytmiczne mogą sprawiać, że będziesz zgadywać i czekać na kolejną aktualizację Pingwinów, aby zobaczyć, jak Twoja witryna odzyska pozycję. Podczas gdy kary ręczne są łatwiejsze do zdiagnozowania i mają klarowną strategię, jak zdjąć karę, nie zawsze jest tak łatwo usunąć linki. 

Trzy najczęstsze problemy, z którymi spotkać się można podczas radzenia sobie z karami ręcznymi, to: brak informacji kontaktowych na stronach, które łączą się z Twoją stroną, właściciele witryn żądający zapłaty za usunięcie linków, właściciele witryn, którzy nie odpowiadają. Narzędzie Disavow może pomóc nam rozwiązać te problemy podczas radzenia sobie z karą ręczną. Kiedy nie możesz skontaktować się z webmasterem lub próbuje on pobrać opłatę za usunięcie twojego linku, narzędzie Disavow pomoże. 

Należy jednak pamiętać, że w przypadku kar ręcznych, musisz fizycznie usunąć znaczną część linków, aby Google zdjął karę; same narzędzie Disavow nie będzie wystarczające. 

Konserwacja zapobiegawcza

Istnieją również “zapobiegawcze” zastosowania narzędzia Disavow, jeśli Twoja witryna nie boryka się ani z karą algorytmiczną, ani ręczną. Jednym z pierwszych zadań wykonywanych przy przypisaniu nowego klienta do mojego działu jest analiza backlinków. Dzięki temu wiemy, jaki profil backlinków posiada strona i daje nam to również pojęcie o taktykach, których firma (i wszyscy, z którymi współpracowała) używała w przeszłości. 

Istnieje wiele przypadków, w których zaczynamy od zadania z zaległościami z powodu spamowych lub czarnych technik SEO poprzedniej firmy.

W narzędziu Disavow masz możliwość dodawania notatek w dokumencie. Dla tej konkretnej witryny dodaliśmy całkowitą sekcję dokumentu unieważnienia dla linków, które nie miały być uwzględniane z powodu tego negatywnego ataku. Cała ta sytuacja okazała się błogosławieństwem w przebraniu, ponieważ daje nam możliwość uporządkowania profilu backlinków witryny, jednocześnie zapewniając, że ten atak był nieskuteczny.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do newslettera!


    Numer telefonu

    +48 792 914 814

    Adres e-mail
    Godziny pracy

    Odpowidamy od 8:00 do 18:00!

    SEO4U istnieje od 2018 roku. Od tego czasu zyskaliśmy ogromne doświadczenie w zakresie obsługi klienta oraz nieustannie poszerzamy i ulepszamy swoje usługi.

    Pozycjonowanie stron

    Bezpłatna wycena

    Wyślij do nas bezpłatne zapytanie, a odezwiemy się do Ciebie z przygotowaną, niezobowiązującą ofertą.