15 min czytania

Jak sprawdzić ruch na stronie internetowej?


Dowiedz się, jak sprawdzić ruch na stronie internetowej za pomocą 9 tanich lub całkowicie darmowych narzędzi do monitorowania ruchu.

Strona internetowa to wirtualna lokalizacja firmy, więc mierzenie jej ruchu może wskazywać na sukces w dziedzinie marketingu cyfrowego lub pokazywać potrzebę wprowadzenia ulepszeń. Dotyczy to zarówno stron konkurencyjnych, jak i Twojej własnej witryny. Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc Ci sprawdzić ruch na stronie internetowej za darmo, zarówno na Twojej witrynie, jak i u konkurentów. Przeanalizowaliśmy dziesiątki opcji i zawęziliśmy naszą listę do najlepszych tanich i darmowych narzędzi dla małych firm. Oto one:

Najbardziej precyzyjne dane dotyczące ruchu na stronach internetowych według Google: Google Analytics

  • Plusy: W pełni bezpłatna aplikacja Google Analytics oferuje wiele informacji. Dane o ruchu na żywo i historyczne dane ruchu. Użytkownicy Google mogą zarządzać do 100 witryn. Można połączyć Search Console, aby uzyskać bezpłatne wskaźniki ruchu związane ze słowami kluczowymi. Zapewnia demografię odwiedzających, takie jak lokalizacja, zainteresowania i wiele innych.
  • Minusy: Możesz sprawdzać tylko ruch witryn, do których masz uprawnienia (nie można sprawdzać ruchu konkurencji). Nie jest to zbyt przyjazne dla początkujących, a wersja darmowa nie oferuje dedykowanego wsparcia dla klientów. Płatna wersja Google Analytics 360 jest zbyt droga dla małych firm.

Google Analytics, znany również jako GA, to bezpłatne narzędzie Google, które umożliwia właścicielom witryn sprawdzanie najważniejszych metryk ruchu na stronach, takich jak źródła ruchu, średni czas zaangażowania, dane geolokalizacyjne i wiele więcej. Jednak GA dostarcza danych tylko dla Twoich stron za pomocą kodu śledzenia dodawanego do Twojej witryny lub oprogramowania do optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO). Jest to najlepsze narzędzie do sprawdzania ruchu na Twojej stronie i identyfikowania wskaźników wydajności do poprawy. 

Warto przeczytać również:  Jak skonfigurować pocztę na Outlook?

Chociaż większość jego funkcji jest bezpłatna, Google Analytics dostarcza tylko metryki ruchu na stronach internetowych. Nie oferuje żadnych konkretnych sugestii dotyczących ulepszeń, co może być szczególnie pomocne dla początkujących. Nie zapewnia również żadnych informacji na temat danych konkurentów ani SEO. Jeśli więc szukasz wielodyscyplinarnej platformy do sprawdzania ruchu na stronie internetowej, zamiast tego użyj Semrush, które oferuje wszystko, czego potrzebujesz.

Google Analytics (GA) to bezpłatne narzędzie, które pokazuje dokładne dane dotyczące ruchu od użytkowników interakcjonujących z Twoją stroną internetową dla małej firmy. Nie jest przeznaczone do ogólnego narzędzia marketingowego – na przykład, aby uzyskać dane na temat słów kluczowych przynoszących ruch na Twoją stronę, musisz integrować narzędzia takie jak Search Console. Niemniej jednak jest to jedno z najlepszych narzędzi do analizy ruchu na stronach internetowych, jeśli chodzi o czyste, dokładne dane oparte na zachowaniu użytkownika. Możesz użyć Google Analytics do śledzenia czasu trwania sesji, wskaźnika odrzutu, źródła ruchu, skąd pochodzą Twoi widzowie, czym się interesują, dane demograficzne odwiedzających witrynę i wiele więcej. Jednak nie dostarcza on danych dla innych witryn (witryn, do których nie możesz dodać kodu śledzenia). 

Jeśli chodzi o sprawdzanie ruchu na stronie internetowej, konfiguracja konta w GA jest dość prosta. Przejdź do Google Analytics i utwórz darmowe konto. Następnie skonfiguruj zbieranie danych z Twojej witryny, dodając kod śledzenia do nagłówka Twojej witryny lub dodając identyfikator śledzenia do odpowiedniego ustawienia w systemie zarządzania treścią Twojej witryny (CMS). Odwiedź Google Analytics.

Semrush: Najlepsze darmowe narzędzie do sprawdzania ruchu na stronach internetowych dla rankingu w Google

Plusy:

  • 10 zapytań dziennie, w tym sprawdzanie ruchu na dowolnym adresie URL witryny
  • Darmowy okres próbny
  • Dane historyczne obejmujące dwa lata od podstawowego planu (najwięcej ze wszystkich platform)
  • Semrush Academy oferuje samouczki na temat wszystkiego, co związane z SEO
  • Wszechstronne rozwiązanie marketingu w wyszukiwarkach (SEM)
  • Raporty ruchu na stronach internetowych dla domeny vs. domena
  • Rozszerzenie przeglądarki (SEO Quake) umożliwiające natychmiastowe uzyskiwanie danych na temat witryny i poziomu stron na dowolnej odwiedzanej witrynie
Warto przeczytać również:  Jaki hosting pod Wordpressa? Porównanie i opinie

Minusy:

  • Tylko 10 zapytań dziennie w ramach bezpłatnego planu
  • Podstawowy plan płatny nie obejmuje danych historycznych, narzędzi do marketingu treści ani integracji z Google Data Studio
  • Droższy niż Ubersuggest lub Serpstat, ale oferuje lepszą dokładność danych i dużo więcej narzędzi

Semrush to jedna z najbardziej kompleksowych platform do marketingu w wyszukiwarkach w branży. Jeśli szukasz długoterminowej inwestycji w monitorowanie ruchu na stronie internetowej w porównaniu do konkurencji oraz rozwijania strategii marketingu SEO i budowania linków, warto skorzystać z Semrush. Jego obszerne narzędzia do marketingu cyfrowego sprawiają, że jest idealny dla firm, które polegają głównie na ruchu na stronie internetowej i konwersjach. 

Możliwości Semrush mogą przytłaczać tych, którzy potrzebują tylko podstawowych narzędzi do monitorowania ruchu na stronie internetowej. Oprócz ruchu na stronach internetowych, Semrush to kompleksowe narzędzie do optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO) i marketingu w wyszukiwarkach, które pomaga w uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Według analizy Semrush jest jednym z najlepszych narzędzi do sprawdzania ruchu na stronach internetowych, ponieważ regularnie dostarcza dokładne dane o wielkości wyszukiwania. 

Bez względu na to, czy chodzi o SEO, zarządzanie wpisami w katalogach biznesowych online, media społecznościowe czy kampanie płatnego kliknięcia (PPC) – możesz to wszystko zrobić za pomocą Semrush. Nie tylko możesz uzyskać szczegółowe metryki dotyczące własnej witryny, ale także te same metryki dotyczące dowolnej witryny (w przeciwieństwie do Google Analytics lub Search Console). Obejmuje to nie tylko ruch, ale również rankingi słów kluczowych, audyty backlinków i SEO witryny oraz wyniki Google Ads. Semrush dostarcza kompleksowych i przydatnych informacji na temat ruchu na stronie. 

Jeśli chodzi o sprawdzanie ruchu na stronie internetowej za darmo w Semrush dla Twojej witryny i witryn konkurencyjnych, wystarczy utworzyć darmowe konto. Dzięki temu możesz wykonywać 10 zapytań dziennie w ramach bezpłatnego planu z ograniczeniami dotyczącymi zapytań. 

Warto przeczytać również:  Porównanie przekierowań: 301, 302 i linki kanoniczne i inne

Aby sprawdzić ruch na stronie internetowej za pomocą Semrush, wprowadź domeny, które chcesz sprawdzić w polu i kliknij „Porównaj”. Możesz wprowadzić do pięciu adresów URL, aby łatwo porównać ruch na stronach konkurentów w porównaniu do Twojej witryny. Aby uzyskać większy dostęp, skorzystaj z okresu próbnego, aby bardziej szczegółowo przeanalizować swoją witrynę i witryny konkurencji, zanim zdecydujesz się na subskrypcję.

SE Ranking: Najlepszy sposób na sprawdzanie lokalnego ruchu na stronach internetowych i rankingów

Plusy:

  • Sprawdzanie lokalnych rankingów słów kluczowych na podstawie konkretnego miasta lub kodu pocztowego
  • Tanie plany płatne – dostosuj do swoich potrzeb, aby zaoszczędzić pieniądze
  • Sprawdzanie ruchu i rankingów w Google, Bing, Yahoo i YouTube
  • Intuicyjny interfejs i bardzo przyjazne dla początkujących rekomendacje, samouczki i wskazówki
  • Szczegółowy plan marketingowy do wykonania krok po kroku

Minusy:

  • Najtańszy plan aktualizuje rankingi ruchu tylko raz w tygodniu
  • Limity podstawowego planu są znacznie niższe niż w przypadku innych narzędzi
  • Edytor treści SEO wymaga dodatkowego rozszerzenia
  • Brak rozszerzenia przeglądarki

SE Ranking oferuje dane z wielu platform, nie tylko Google (w przeciwieństwie do Semrush). Ponadto, można precyzyjnie określić dane na poziomie miasta lub kodu pocztowego, co zapewnia najdokładniejsze dane dotyczące ruchu na lokalnych słowach kluczowych i rankingach. SE Ranking jest również najbardziej przyjaznym dla początkujących i technicznie oferuje najtańszy płatny plan. 

Rekomendacje dotyczące audytu witryny są pisane z myślą o początkujących, obejmującym planie marketingowym krok po kroku, który można zastosować, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej i obecność marki online. SE Ranking to jedna z najtańszych platform, ale użytkownicy intensywnie korzystający z narzędzi zauważą, że funkcje, których potrzebują, powodują, że ceny planów są porównywalne (lub nawet wyższe) niż w przypadku Semrush lub Ahrefs. 

Ahrefs: Najlepszy sposób na sprawdzenie ruchu w sieci na wielu platformach

Plusy:

  • Zobacz ruch na 10 platformach, w tym Google, Bing, Yahoo i Amazon Darmowy plan na zawsze, aby sprawdzić ruch, słowa kluczowe, linki zwrotne i SEO dla swojej witryny
  • Przyjazny dla początkujących i intuicyjny
  • Kompleksowe rozwiązanie, które zaczyna się od niższych kosztów niż Semrush
  • Dodawanie dodatkowych użytkowników do dowolnego planu 
Warto przeczytać również:  Jak sprawdzić efekty pozycjonowania strony internetowej?

Minusy:

  • W darmowej wersji nie można sprawdzać danych witryn konkurencji, a jedynie swoje witryny.
  • Brak bezpłatnej wersji próbnej dla płatnych planów
  • Kosztowny plan trzeciego poziomu wymagany do uzyskania ponad sześciu miesięcy danych historycznych
  • Mniej dokładne dane niż w Google Analytics lub Semrush

Podobnie jak Semrush, Ahrefs to popularne wszechstronne narzędzie do SEO i marketingu treści. Znane jest z nowoczesnego, przyjaznego dla użytkownika interfejsu i oferuje wiele łatwo przyswajalnych treści, które pomagają w korzystaniu z narzędzi i uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Dodatkowo, jest to najlepsze narzędzie do sprawdzania ruchu na stronach internetowych, które dostarcza danych z platform innych niż Google, takich jak Bing, Yahoo i Amazon. Dzięki temu jest doskonałym narzędziem szczególnie dla sklepów internetowych.