Na świecie istnieje mnóstwo agencji zajmujących się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO), a wybranie tej właściwej dla swojej firmy może wydawać się ryzykowne. Niestety, nadal istnieją też agencje SEO, które nie robią zbyt wiele, ale pobierają opłaty od klientów, jakby wymyślały koło na nowo.
Aby upewnić się, że nie wpadniesz w taką pułapkę finansową, możesz użyć tego poręcznego kwestionariusza, aby określić potrzeby swojej firmy i ocenić potencjalnych partnerów agencji.
Możesz również skontaktować się z nami, aby porozmawiać z jednym z naszych ekspertów!
Pytania, które należy zadać sobie przed znalezieniem agencji
Zanim zaczniesz szukać agencji partnerskich, musisz określić, czego oczekujesz od partnerstwa.
Zazwyczaj można to zrobić za pomocą kilku krótkich pytań.
1. Jakie są Twoje cele dla Twojej strony?
Przede wszystkim musisz wiedzieć, czego Twoja firma potrzebuje, aby odnieść sukces.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z SEO, prawdopodobnie będziesz miał szerokie oczekiwania, takie jak:
-Więcej klientów
-Większa świadomość marki
-Większa rozpoznawalność w branży
-Silniejsza reputacja
Być może masz na myśli inne cele, ale są to cztery najczęstsze z nich.
2. Co chcesz zrobić w swojej witrynie?
Najbardziej oczywistą odpowiedzią na to pytanie jest osiągnięcie celu. Ale konkretnie, jak chcesz to zrobić?
Czy chcesz, aby Twoja strona była ultranowoczesna i elegancka, czy może coś skromniejszego załatwi sprawę? Czy chcesz stać się encyklopedycznym zasobem dla swojej branży, czy jesteś bardziej skoncentrowany na docieraniu do nowych potencjalnych klientów?
Nie ma złej odpowiedzi, ale ważne jest, aby mieć odpowiedź, zanim przejdziesz do następnego pytania.
3. Jak będziesz mierzył sukces swojej agencji?
To ostatnie pytanie jest kluczowe i trudno je ująć w słowa, jeśli nigdy wcześniej nie pracowałeś z agencją.
Najczęstszym sposobem pomiaru sukcesu agencji jest spojrzenie na strumienie przychodów. Oceń, ile pieniędzy zarobiłeś miesięcznie lub rocznie, aby mieć pojęcie o tym, co działa.
Jeśli chcesz, możesz również odwołać się do metryk sukcesu swojej agencji, aby określić, czy wykonują dobrą robotę, czy nie. Problem w tym, że to oni kontrolują to, co widzisz. Najlepiej jest mieć w głowie metrykę sukcesu, którą można wykorzystać bez pomocy agencji.
Pytania, które należy zadać agencji
Teraz nadszedł czas, aby porozmawiać z kilkoma agencjami.
Zapytanie ofertowe SEO jest świetnym sposobem na dotarcie do wielu agencji i sprowadzenie ich. W ten sposób nie musisz spędzać godzin na badaniu agencji, aby znaleźć drobne niuanse, które sprawiają, że są one różne.
Zamiast tego, mówią Ci, co mają do zaoferowania, a Ty możesz porównać wszystko w zaciszu swojej skrzynki pocztowej.
Gdy masz już wszystkie ich informacje, możesz zawęzić swoją listę do garstki kilku agencji. Następnie, możesz zadać kilka ważnych pytań decydujących.
1. Jak długo działacie w branży?
Jeśli agencja SEO istnieje od lat, oznacza to, że jest dobrze zarządzana. Przetrwała wiele wymagań klientów, recesję i niezliczone zmiany algorytmów wyszukiwarek – i nadal tu jest.
Z takim doświadczeniem, możesz być pewien, że są dobrze zorientowani w tym, co sprawia, że strona odnosi sukces. Nawet jeśli agencja nie zdradza Ci swoich sekretów sukcesu, to umiejętność utrzymania zadowolonych klientów na lata jest pozytywnym znakiem.
2. Czy jesteście na bieżąco?
SEO ciągle się zmienia i jeśli agencja nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie, to mamy poważny problem.
Wszystkie odnoszące sukcesy agencje SEO są na bieżąco z nowinkami branżowymi, same przeglądają dane i decydują, czy jest to warte ich czasu, czy nie.
To dlatego, że SEO jest branżą opartą na danych, gdzie prawie wszystko jest policzalne. SEO to dane, a dobra agencja będzie śledzić te liczby, aby osiągnąć sukces.
3. W jaki sposób wskażecie, czy odnieśliście sukces?
Każda firma SEO potrzebuje sposobu, aby pokazać Ci, że ich praca jest warta Twojego budżetu.
Dokładne metryki, których używają, aby pokazać sukces, będą się różnić w zależności od tego, czego oczekujesz dla swojej witryny, ale powinni mieć co najmniej kilka dobrych pomysłów na temat tego, jak będą oceniać swój sukces online.
To może obejmować ruch, współczynnik konwersji, czas na stronie, współczynnik odbić i inne wskaźniki dostępne poprzez Google Analytics, jedną z najbardziej popularnych platform dla metryk.
4. Jak będziecie mierzyć i raportować wskaźniki sukcesu?
To pytanie trochę się pokrywa z poprzednim, ale dobrze jest zapytać każdą agencję wprost, czego można się spodziewać po ich raportach. W tym pytaniu możesz zapytać o szczegółowe informacje.
Czy zobaczysz wykresy poprawy witryny od czasu, gdy zaczęli używać strategii? Czy może po prostu pokażą Ci surowe liczby? Jak często możesz spodziewać się raportów?
Niezależnie od tego ważne jest, aby zrozumieć, czego się spodziewać, aby w każdym okresie raportowania (miesięcznym, kwartalnym itp.) znaleźć informacje, które są dla Ciebie najważniejsze.
5. Kiedy jesteście dostępni dla klientów?
Komunikacja jest kluczowa, gdy współpracujesz z agencją SEO. Dlatego powinieneś dokładnie wiedzieć, kiedy możesz zadawać pytania i dowiedzieć się, co dzieje się z Twoją stroną.
Niektóre agencje określają czas komunikacji na podstawie tego, ile wydajesz lub ile pracy wymaga Twoja strona. Ale niezależnie od tego, co płacisz, powinieneś znać czas, w którym możesz zadzwonić i dowiedzieć się, co się dzieje, nawet jeśli obejmuje to krótkie podsumowanie.
6. Co mówią o was klienci?
Dobra agencja powinna wiedzieć, co jej klienci mówią o niej. Czy to w rozmowie telefonicznej, e-mail, a nawet w mediach społecznościowych.
Agencje, które mogą podzielić się z Tobą referencjami klientów, prawdopodobnie mają na swoim koncie sukcesy. A agencje, które nie mogą, mogą ich nie mieć.
Teraz, gdy już wiesz co przygotować i o co pytać, oto jak SEO4U odnosi się do każdego z pytań.
Co powinieneś wiedzieć o SEO4U
W trosce o uczciwość, oto nasze odpowiedzi:
1. Jak długo działacie na rynku?
Istniejemy od 2018 roku.
2. W jaki sposób jesteście na bieżąco?
Mamy zespół zaangażowanych ekspertów SEO, którzy są pasjonatami tej branży. Indywidualnie śledzą najnowsze trendy w SEO, często o nich piszą i wdrażają je u swoich klientów.
Mamy również program ciągłej nauki, w którym każdy członek naszego zespołu zdobywa wiedzę dzięki czytaniu książek, braniu udziału w kursach online i oglądaniu filmów na temat SEO, PPC, mediów społecznościowych, projektowania i całej branży marketingowej.
Bycie na bieżąco jest integralną częścią pracy każdej osoby.
3. Jak będziecie wskazywać, czy odnieśliście sukces?
To zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Jednak większość metryk, których używamy, jest wrażliwa na czas, więc możemy powiedzieć, jak bardzo pomagamy Twojej stronie.
Niektóre z najczęstszych wskaźników sukcesu, których używamy to:
-Ruch: Jak wiele osób przychodzi na Twoją stronę.
-Współczynnik konwersji: Jak wiele osób staje się płacącymi klientami.
-Przychody: Ile pieniędzy zarobiłeś online.
-Rankingi: Jak dobrze Twoja strona pokazuje się dla odpowiednich wyszukiwań w Google.
-Backlinks: Ile witryn zostało pozyskanych z renomowanych stron.
To tylko garść wskaźników sukcesu, których używamy z naszymi klientami, a dokładne te, których używamy dla Twojego planu będą zależeć od Twojej wizji i potrzeb biznesowych.
4. W jaki sposób będziecie mierzyć i raportować wskaźniki sukcesu?
Używamy kombinacji Google Analytics i Google Search Console.
W ten sposób możemy śledzić prawie każdy aspekt Twojego biznesu. Co miesiąc kompilujemy te wskaźniki w raporty dla każdego z naszych klientów, co oznacza, że będziesz miał dogłębny wgląd w postępy Twojej strategii na bieżąco.
5. Kiedy jesteście dostępni dla klientów?
Kiedy współpracujesz z SEO4U, zostanie Ci przydzielony dedykowany account manager, który stworzy i będzie nadzorował Twoją strategię SEO. Będzie on Twoim bezpośrednim punktem kontaktowym i w każdej chwili możesz wysłać do niego e-mail, aby umówić się na rozmowę.
Indywidualny harmonogram pracy jest różny, ale w SEO4U zawsze jest ktoś, kto może odebrać Twój telefon w godzinach 8:00-18:00, a zwykle mamy też kilka nocnych sów, które zostają w gotowości nawet później.
Powiadomimy Cię również, kiedy będziemy zamknięci w święta i kiedy ktoś pracujący nad Twoją stroną będzie na urlopie. W ten sposób, zawsze wiesz, co dzieje się z witryną i kto jest za nią odpowiedzialny.
6. Co mówią o Was klienci?
Możemy pochwalić się referencjami od klientów i doceniamy każdą z nich.
SEO4U jest agencją specjalizującą się w SEO.
Jeśli szukasz odpowiedniej agencji SEO dla swojego biznesu, SEO4U jest tutaj, aby Ci pomóc. Znasz już szczegóły dotyczące naszej firmy, a nasz zespół ekspertów SEO z przyjemnością zrobi wszystko, aby uzyskać pożądane rezultaty.
Czy jesteś gotowy, aby uzyskać więcej z sieci? Skontaktuj się z nami już dziś, aby rozpocząć tworzenie strategii SEO dla Twojej firmy!