• Ostatnio na blogu:

Usprawniając te trzy obszary w e-commerce, poprawisz doświadczenie użytkowników na Twojej stronie i zwiększysz wskaźnik konwersji.

Ulepsz swoje opcje “Sortuj według”

Dostarczenie klientom opcji “sortuj według” jest niezbędne. Daje to pełną kontrolę nad możliwościami zakupów. Poza wygodą nieopuszczania domu, te typy elementów kontroli sprawiają, że e-commerce jest tak atrakcyjne dla klientów. Wyobraź sobie, że możesz wejść do sklepu i natychmiast (za jednym kliknięciem) zreorganizować cały układ produktów według swoich preferencji.

Opcje “sortuj według” nie powinny opierać się na tym, co według Ciebie jest najważniejsze, ale na tym, jak czują się klienci (i jak zachowywali się w przeszłości). Wykorzystaj analitykę swojej strony, aby określić, w jakiej kolejności klienci przeglądają produkty, gdy muszą to robić ręcznie. Jeżeli zauważysz wzorce w manualnym zachowaniu, ułatwisz swoim klientom życie, wprowadzając jednoklikowy sposób na przeglądanie Twoich produktów według ich własnych zasad.

Bądź wybredny, wybierając i układając te opcje. Analityka jest królem. Dokonuj zmian tylko wtedy, gdy faktycznie jest długoterminowy wzorzec historii przeglądania, wskazujący na określony sposób sortowania produktów. Znane jest to, że nadmiar wyboru może mieć paraliżujący wpływ na wzorce zakupów konsumentów, a to samo może dotyczyć opcji sortowania. Jeżeli opcje na Twojej stronie są zatłoczone rzadko używanymi kategoriami, może to być przytłaczające dla oka.

Nie bądź enigmatyczny

W miarę jak proces zakupów online postępuje, pojawią się różne momenty, które będą wymagały od Ciebie (lub dokładniej, Twojej strony) przekazania klientowi informacji o tym, co się dotychczas wydarzyło – i co musi się jeszcze zdarzyć – aby zakończyć zakup. Te rodzaje “sprawdzeń” mogą być nieformalne i ich ton może odzwierciedlać Twoją osobowość, ale to nie umniejsza ich znaczenia.

Jest też ważne, aby być otwartym i szczerym na temat pozytywnych rzeczy, które zachodzą podczas procesu transakcji. Na przykład, jeżeli masz możliwości promocyjne, które mogą być związane z zakupem, który ktoś robi, konieczne jest, aby poinformować o tym od razu.

Wystarczająco nie przyciągasz tych, którzy jeszcze się wahają

Jeżeli ktoś przegląda stronę produktu na Twojej stronie, jest szansa, że jego decyzja już zapadła; to jest produkt dla nich. Wszystko, co teraz muszą zrobić, to upewnić się, że odpowiednie specyfikacje są dostępne, wprowadzić swoje dane do płatności i wygodnie zakończyć zakup w zaciszu własnego domu.

Ponadto, konieczne jest wykorzystanie testów A/B, aby uniknąć porzucania koszyka. Niektóre narzędzia (w tym Cart Closer) będą zawierać łatwe w obsłudze testy A/B w oprogramowaniu.

Podsumowując, strony z opcjami e-commerce dają Twoim dochodom drugie życie i ułatwiają drogę do stania się klientem dla Twojej grupy docelowej. Poprzez unikanie niejasności, ułatwianie online shopperom przejście przez faktyczne zakupy oraz optymalizację opcji sortowania, w pełni wykorzystasz dodatkowe dochody, które może przynieść sukces e-commerce.

Dobrze zaprojektowana strona e-commerce ma kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej firmy online. Jeżeli skupisz się na unikaniu powyższych błędów i wdrożysz sugerowane rozwiązania, będziesz w stanie zaoferować swoim klientom znacznie lepsze doświadczenie zakupów online, co na pewno przełoży się na zwiększenie wskaźnika konwersji na Twojej stronie.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do newslettera!


    Numer telefonu

    +48 792 914 814

    Adres e-mail
    Godziny pracy

    Odpowidamy od 8:00 do 18:00!

    SEO4U istnieje od 2018 roku. Od tego czasu zyskaliśmy ogromne doświadczenie w zakresie obsługi klienta oraz nieustannie poszerzamy i ulepszamy swoje usługi.

    Pozycjonowanie stron

    Bezpłatna wycena

    Wyślij do nas bezpłatne zapytanie, a odezwiemy się do Ciebie z przygotowaną, niezobowiązującą ofertą.