• Ostatnio na blogu:

Ruch na stronie internetowej to sprawa skomplikowana. Wielu właścicieli firm czy menedżerów marketingu marzy o tym, aby na ich stronie pojawiało się jak najwięcej odwiedzających. Często myślą, że im więcej ruchu generuje ich strona, tym lepsze są jej wyniki i tym więcej mogą zdobyć klientów. Ale zastanówmy się nad tym: jak cenna jest wielka liczba odwiedzin, jeśli nikt nie dokonuje konwersji na klienta, czy przynajmniej nie zostawia swojego kontaktu?

Zwróćmy uwagę na jedno: nie ma większej wartości w dużej liczbie odwiedzin, które nie przekładają się na konwersje. Widać to na przykładzie formularzy kontaktowych, telefonów, zakupów, a także wizyt klientów w naszym biznesie (którzy korzystali z naszej strony jako źródła informacji).

Czy Twój ruch na stronie internetowej jest wartościowy?

Istnieją różne metody, które pomogą Ci odpowiedzieć na to pytanie. Oto kilka z nich:

  • Jaki jest cel mojej strony internetowej?
  • Czy moja strona internetowa zachęca odwiedzających do realizacji tych celów?
  • Czy odwiedzający od razu opuszczają moją stronę?
  • Kiedy obserwuję wzrosty/spadki ruchu?
  • Skąd pochodzi mój ruch?

Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania, polecamy narzędzie Google Analytics. Jest to darmowe narzędzie, które zbiera dane ze strony internetowej. Jeżeli nie jest jeszcze zainstalowane na Twojej stronie, proponujemy zrobić to teraz.

Jakie są metryki, na które powinniśmy zwrócić uwagę?

Oto kilka podstawowych metryk, które powinniśmy monitorować:

  • Sesja: okres czasu, w którym użytkownik jest aktywnie zaangażowany w korzystanie z Twojej strony internetowej, aplikacji itp.
  • Bounce Rate: procent użytkowników, którzy otwierają tylko jedną stronę i opuszczają witrynę, nie przechodząc dalej.
  • Pageviews: całkowita liczba wyświetleń stron.
  • Pages/Session: średnia liczba stron odwiedzanych podczas sesji.
  • Avg. Session Duration: średni czas spędzony na stronie podczas sesji.

Czy Twój ruch na stronie internetowej jest wartościowy?

Jeśli Twoja strona internetowa generuje duży ruch, ale nie widzisz konwersji, warto przyjrzeć się, skąd pochodzi Twój ruch. Kiedy wiesz, jak ludzie Cię znajdują, będziesz miał lepsze pojęcie o tym, jakie rodzaje promocji działają dla Ciebie najlepiej.

Jakie działania podjąć, gdy stwierdzisz, że ruch na Twojej stronie internetowej nie jest cenny?

Prostą odpowiedzią na to pytanie jest: wprowadź zmiany! Jednym z częstych winowajców “niewartościowego” ruchu są niewłaściwe lub po prostu kiepskie słowa kluczowe, które kierują odwiedzających na Twoją stronę.

Na koniec, pamiętaj, że niezależnie od tego, ile ruchu generuje Twoja strona internetowa, jeśli odwiedzający nie wykonują żadnej akcji, cały ten ruch jest bezwartościowy. Dobrą wiadomością jest to, że metryki, które dostarcza Google Analytics, stanowią świetny punkt wyjścia do wprowadzenia zmian na Twojej stronie internetowej.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do newslettera!


    Numer telefonu

    +48 792 914 814

    Adres e-mail
    Godziny pracy

    Odpowidamy od 8:00 do 18:00!

    SEO4U istnieje od 2018 roku. Od tego czasu zyskaliśmy ogromne doświadczenie w zakresie obsługi klienta oraz nieustannie poszerzamy i ulepszamy swoje usługi.

    Pozycjonowanie stron

    Bezpłatna wycena

    Wyślij do nas bezpłatne zapytanie, a odezwiemy się do Ciebie z przygotowaną, niezobowiązującą ofertą.