14 min czytania

Przewodnik wsparcia i pomocy w zakresie SEO


Przewodnik wsparcia i pomocy w zakresie SEO

Mniej niż 35% małych i średnich firm korzysta z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), ale ponad 90% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki takiej jak Google. To sprawia, że SEO jest jedną z najczęściej niewykorzystywanych strategii marketingowych online, nawet jeśli oferuje imponujący zysk.

Jeśli myślisz o tym, aby SEO stało się częścią planu marketingu cyfrowego Twojej firmy, to jest to dobry pomysł. SEO nie tylko pomaga zwiększyć widoczność online w wynikach wyszukiwania, ale także poprawia ruch na stronie. Używanie SEO może nawet zwiększyć sprzedaż, ponieważ pozwala na nawiązanie kontaktu z rynkiem docelowym.

Ty i Twój zespół prawdopodobnie macie pytania dotyczące SEO.

Mogą one brzmieć: “Kim jest specjalista SEO?” lub “Czy muszę zatrudnić firmę SEO?”. Możesz nawet zastanawiać się, jak Twoja firma może uplasować się w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu przewodnikowi wsparcia i pomocy SEO, możesz uzyskać odpowiedzi na każde z tych pytań i nie tylko.

Czy potrzebuję specjalisty SEO?

Podczas gdy każda firma może skorzystać z SEO, nie każda musi zatrudniać specjalistę SEO. W zależności od wielkości organizacji, budżetu i zasobów, możesz mieć możliwość zarządzania swoją strategią SEO we własnym zakresie.

Kilka pytań, które mogą pomóc w podjęciu decyzji, czy potrzebujesz zewnętrznego wsparcia SEO to:

-Czy mamy doświadczenie i wiedzę, aby zajmować się SEO?

-Czy mamy zasoby do zarządzania strategią SEO?

-Czy mamy czas na rozwój, uruchomienie i zarządzanie SEO?

Jeśli Twój zespół nie ma środków do prowadzenia strategii we własnym zakresie, współpraca z firmą SEO może być bardzo pomocna. W sytuacji kiedy Twoja firma nie ma czasu, zasobów lub zaplecza, SEOwiec może zapewnić to, czego potrzebujesz, aby odnieść sukces.

Warto przeczytać również:  Above the Fold - co to jest?

W niektórych przypadkach jednak, Twoja firma może nie mieć budżetu na zatrudnienie specjalisty SEO.

Małe i średnie przedsiębiorstwa wydają średnio od 3000 do 6000 złotych miesięcznie na SEO. Jeśli współpracują z konsultantem na godziny, stawki wahają się od 100 do 300 złotych za godzinę. Większe firmy często wydają więcej, w zależności od ich strategii i branży.

Nie oznacza to, że Twoja firma musi korzystać z tanich usług SEO, które są znane z stosowania nieetycznych praktyk SEO. Zamiast tego, można przyjąć pewne praktyki wewnętrzne, aby SEO stało się przystępne (i możliwe) dla Twojej firmy.

Kilka przykładów to:

-Korzystanie z darmowych narzędzi SEO do badania słów kluczowych i audytu witryny

-Korzystanie z darmowych stron z zasobami do nauki SEO

-Optymalizacja istniejących stron zamiast tworzenia nowych

Włączenie SEO do swojej działalności może pomóc poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania, co może stworzyć wsparcie ze strony decydentów firmy, jak również budżet na profesjonalne usługi SEO. Ważne jest jednak, aby zrobić ten pierwszy krok.

Jak wybrać SEOwca?

Jeśli Twoja firma jest gotowa do zatrudnienia SEOwca, gratulacje! Znalezienie firmy SEO jest ekscytującym procesem, ponieważ to także Twój oddany partner.

Aby ułatwić Ci podjęcie decyzji, stworzyliśmy pięciopunktową listę kontrolną, aby pomóc Ci znaleźć idealnego partnera dla swojej firmy:

1. PRZEJRZYJ PORTFOLIO

Zanim Twoja firma skontaktuje się z jakąkolwiek agencją SEO, przejrzyj jej portfolio. Te zasoby mogą pomóc Ci dowiedzieć się o podejściu SEO, tle i klienteli.

2. SPRAWDŹ OPINIE KLIENTÓW

Następnie, spójrz na recenzje i referencje SEO. Na podstawie tego, co mówią poprzedni klienci, możesz zorientować się, jakiego rodzaju wsparcie SEO i usługi oferuje dana agencja lub konsultant. Recenzje mogą również ostrzegać o podejrzanych lub nieetycznych firmach SEO.

Warto przeczytać również:  KPI - co to jest, jak liczyć i po co? Kompleksowy poradnik

Czytając recenzje, poszukaj jakichś wzorców. Na przykład, jeśli kilka recenzji wspomina, że SEO nie dotrzymuje terminów lub nie komunikuje się z członkami zespołu, może to pomóc Twojej firmie usunąć SEO z listy pretendentów.

3. CZAS NA KONTAKT

Kiedy już stworzysz listę sprawdzonych SEOwców, możesz zacząć się z nimi kontaktować.

Zdecyduj się na rozmowę przez telefon lub osobiście. Słowna dyskusja, w porównaniu z łańcuchem e-maili, ma tendencję do oferowania większej wartości. Możesz na przykład poznać osobowość SEOwca i zobaczyć, czy będzie dobrze współpracować z Twoim zespołem.

Przed spotkaniem lub rozmową telefoniczną, przygotuj kilka pytań, które możesz zadać.

Możesz użyć kilku z poniższych przykładów.

–Jakie masz doświadczenie w naszej branży i lokalizacji?

-Czy masz jakieś studia przypadków z mojej branży, którymi możesz się podzielić?

-Jakich strategii SEO używasz?

-Od jak dawna świadczysz usługi SEO?

Podczas rozmowy, powinieneś również oczekiwać, że SEOwiec zada kilka pytań, takich jak następujące:

-Co Twoja firma chce osiągnąć dzięki SEO?

-Czy używasz innych strategii marketingu cyfrowego?

-Kim są niektórzy konkurenci w Twojej branży?

-Jakie produkty lub usługi mają największe znaczenie dla Twojej firmy?

-Kim jest Twoja grupa docelowa?

Po spotkaniu, prawdopodobnie zawęzisz swoją listę.

Na przykład, może się okazać, że jeden z SEO wykazał zerowe zainteresowanie Twoim biznesem. Nie zapytał o Twoich odbiorców, konkurentów czy produkty. Zamiast tego, mówił tylko o swoich cenach i naciskał, abyś podpisał z nim umowę.

Co gorsza, przedstawił pewne nieetyczne lub czarne praktyki SEO, takie jak poniższe:

-Kupowanie linków z innych stron

-Upychanie witryny słowami kluczowymi

-Używanie domen “shadow” do przekierowywania wielu stron na Twoją stronę

Dla porównania, inny zapytał o Twoją firmę i wykazał autentyczne zainteresowanie Twoją działalnością. Podkreślili nawet swoją pracę w podobnej branży i zaoferowali, że połączą Cię z tym klientem, abyś mógł dowiedzieć się więcej o jego doświadczeniach.

Warto przeczytać również:  Pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie

4. POPROŚ O AUDYT SEO

Aby uzyskać lepszą perspektywę rodzaju usług i strategii, a także wsparcia, jakie może zapewnić SEOwiec, poproś o audyt techniczny i wyszukiwania. W większości przypadków, Twoja firma będzie musiała zapłacić za tę usługę. Może ona jednak dać ogromny wgląd w SEO, dlatego warto w nią zainwestować.

Nawet wyszukiwarki, takie jak Google, zalecają przeprowadzenie audytu przed podpisaniem umowy z firmą SEO.

Audyt SEO pomaga zaprezentować wiedzę i umiejętności SEOwca. Na podstawie audytu, mogą oni dostarczyć rekomendacje, które można zastosować, jak również podgląd swojej strategii. Ponadto, może oszacować ilość wymaganej pracy, co jest przydatne, jeśli współpracujesz z konsultantem SEO.

5. WYBIERZ SWOJEGO SEO

Po zakończeniu wszystkich badań, wywiadów i audytów, Twoja firma może wybrać idealnego kandydata i podpisać z nim umowę.

Kontrakty te trwają zazwyczaj od sześciu do 12 miesięcy. Jeśli jednak współpracujesz z konsultantem, prawdopodobnie będzie on wymagał zaangażowania godzinowego. To normalne, że SEOwiec ma umowy, ponieważ SEO może zająć kilka miesięcy, abyś zobaczył wyniki.

Ponieważ usługi SEO zawierają kontrakt, ważne jest, aby wybrać najlepszą agencję lub konsultanta dla swojej firmy. Nie chcesz inwestować w profesjonalne wsparcie SEO, a następnie odkryć, że SEO nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Zainwestuj czas w badania, wywiady i porównywanie agencji.

Pomoże Ci to znaleźć najlepszą pomoc dla Twojego biznesu, a także zaufanego partnera. W SEO, to ma znaczenie. Jest to długoterminowa strategia marketingu cyfrowego, a budowanie trwałej relacji z doświadczoną agencją SEO może mieć ogromne znaczenie dla sukcesu Twojej strategii i zwrotu z inwestycji (ROI).