• Ostatnio na blogu:

W SEO ważne jest spotkanie się z naszą grupą docelową tam, gdzie przeprowadzają wyszukiwania. Aby to osiągnąć, niezbędne jest zrozumienie intencji wyszukiwaczy.

Ten artykuł omówi:

  • Zrozumienie Twoich klientów
  • Poznanie sposobu, w jaki Twoi klienci przeprowadzają wyszukiwania
  • Wyodrębnienie intencji
  • Konkurencja o uwagę klientów
  • Konwersja dzięki spójnej wiadomości

Zrozumienie Twoich klientów

Zrozumienie klienta jest kluczowe. Posiadanie szczegółowej wiedzy na temat tego, kim są, czego szukają i z jakimi problemami się borykają, pomoże nam dostarczyć im przekonującą wiadomość. 

Szczególnie ważne jest zrozumienie tego, w jaki sposób korzystają z wyszukiwarek internetowych. Klienci będą przeprowadzać wyszukiwania w różny sposób. Niektórzy użytkownicy wybiorą podejście fragmentaryczne, poszukując tylko 2-3 słów, podczas gdy inni będą preferować bardziej skoncentrowane podejście, wykorzystując 4 lub więcej słów, aby osiągnąć swój cel. Twoim zadaniem jest tworzenie treści, które odwołują się do odpowiedniej fazy podróży kupującego i odpowiadają na potrzeby Twoich klientów.

Tworzenie person

Tworzenie person jest kluczowe dla zrozumienia swojej grupy docelowej i określenia rodzaju treści, które będą inspirujące do konwersji. Kilka istotnych pytań, które warto zadać sobie podczas tworzenia person:

  • Jakie są dane demograficzne Twojego klienta?
  • Jaka jest jego rola w firmie?
  • Jak wygląda jego codzienna rutyna?
  • Z jakimi problemami się boryka?
  • Jak Twój produkt lub usługa rozwiązuje jego problemy?
  • Jakie są cele Twojego klienta?

Poznanie sposobu, w jaki Twoi klienci przeprowadzają wyszukiwania

Wszyscy użytkownicy wyszukują czegoś. Dlatego zaczniemy od kilku podstawowych metod badania słów kluczowych. Google udostępnia informacje na temat Twojej witryny w raporcie analizy wyszukiwania, dostępnym w narzędziu Search Console. Przeanalizuj dane dotyczące zapytań dostarczane w zakładce Analiza wyszukiwania w Google Search Console. Zobaczysz tam słowa kluczowe, dla których Twoja witryna jest wyświetlana. Wykorzystaj te podstawowe słowa kluczowe jako podstawę do opracowania obszernej listy fraz kluczowych. Te frazy będą później służyć jako źródło tematów, które można wykorzystać do zaspokojenia potrzeb Twoich klientów.

Następnie przejdziemy do narzędzia Google Keyword Planner i rozszerzymy listę podstawowych słów kluczowych. Rozwijaj wszechstronną listę dochodowych fraz kluczowych dla swojego biznesu. Zaczynamy od wprowadzenia podstawowych słów kluczowych, które uzyskaliśmy z Search Console, do narzędzia Google Keyword Planner. 

Domyślnie narzędzie to zasugeruje kilka ogólnych fraz, które mogą lub nie mogą być odpowiednie dla Twojego biznesu. Możesz dostosować sugestie za pomocą filtra “słowa kluczowe do uwzględnienia”. Odrzuć zbędne sugestie, aby dopasować je do Twojego biznesu.

Wyodrębnienie intencji

Każdy wyszukujący ma swoje intencje, które definiują to, czego oczekują. Kategoryzuj swoją listę słów kluczowych według typu zapytania. Możemy wyróżnić trzy główne rodzaje zapytań:

  • Nawigacyjne – użytkownik próbuje dotrzeć do określonej witryny (“ABC Hydraulik”).
  • Informacyjne – użytkownik poszukuje określonych informacji lub odpowiedzi na konkretne pytanie (“kiedy wezwać hydraulika w nagłej sytuacji”).
  • Transakcyjne – użytkownik używa wyrażeń, które wskazują, że szuka większej interakcji z witryną. Te wyrażenia zazwyczaj prowadzą do podjęcia przez użytkownika działania, takiego jak zakup, pobranie lub subskrypcja (“hydraulik w nagłej sytuacji w pobliżu”).

Zrozumienie celu wyszukiwania użytkownika pozwala nam opracować najlepsze doświadczenie dla naszych odwiedzających. Tworząc świetne doświadczenie i dopasowując intencje, masz lepsze szanse na pojawienie się na stronie wyników wyszukiwania, gdy następuje wyszukiwanie. 

Na przykład, jeśli użytkownik wyszukuje “kiedy wezwać hydraulika w nagłej sytuacji”, jest to wyraźne zapytanie informacyjne. Naszym zadaniem jest dostarczenie odpowiedniej treści, która spełni to zapotrzebowanie i udzieli informacyjnej odpowiedzi na to zapytanie. Dodatkowo, te kategorie wyszukiwania można powiązać z utworzonymi przez Ciebie personami. 

Każda persona przeprowadzi wyszukiwanie w inny sposób, aby osiągnąć zamierzone działanie. Na przykład jedna persona może być bardzo zorientowana na cenę i stosować modyfikatory takie jak “tani”, “zniżka”lub “na wyprzedaży”. Inna persona może skupiać się wyłącznie na jakości i wyszukiwać modyfikatory takie jak “najlepszy”, “najwyższej jakości”, itp.

Konkurencja o uwagę klientów

Teraz mamy zdefiniowaną grupę słów kluczowych zorganizowaną według intencji. Następnie sprawdźmy stronę wyników wyszukiwania, aby zorientować się, jakie konkurencje występują dla tych fraz. Możemy również sprawdzić funkcje wyszukiwania, które Google wybiera do wyświetlenia dla tych fraz (AdWords, lokalny pakiet, pytania związane itp.).

Spełnienie intencji użytkownika

Odpowiedź na intencję użytkownika – dostarcz informacji potrzebnych do konwersji. Opracuj treść, która odzwierciedla persony Twoich klientów, połączoną z doprecyzowanymi frazami kluczowymi, które odkryłeś w fazach 2 i 3. Tworzenie treści oparte na intencjach daje możliwość rozwinięcia widoczności i ekspozycji w momencie, gdy ma to największe znaczenie. 

Zrezygnuj z marnotrawienia strategii polegających na tworzeniu treści tylko po to, aby mieć wpisy na blogu na swojej stronie. Pamiętaj, że optymalizacja treści nie oznacza już wpychania słów kluczowych w tytuły stron, nagłówki H1 i teksty. Aby mieć szansę w wynikach wyszukiwania, musisz tworzyć treści, które dostarczają wartości Twoim klientom. Ponownie, wszystko to sprowadza się do dopasowania intencji użytkownika do wysokiej jakości treści.

Konwersja dzięki spójnej wiadomości

Dostarczaj spójną wiadomość. Cały czas informuj użytkownika, że jest na właściwej drodze do osiągnięcia swojego celu. Opracuj spójne, jednolite doświadczenie od wyników wyszukiwania do konwersji. Zaczynając od wyników wyszukiwania, zachęć do kliknięcia za pomocą odpowiednich elementów SEO na stronie, takich jak tytuł strony i metaopis. 

Po kliknięciu przez użytkownika, użyj strony docelowej, aby użytkownik szybko zidentyfikował, że jest na właściwej stronie i że Twoja treść odpowie na jego pytanie. Dzięki temu unikniesz “twardego odrzutu”, czyli sytuacji, gdy użytkownik trafia na stronę, szybko skanuje informacje i natychmiast naciska przycisk “wstecz” przed kolejnym wyszukiwaniem. Ważne jest, aby mieć tego świadomość i dostarczać użytkownikowi szybkie wizualne wskazówki, aby skłonić go do dalszego interakcji z stroną. Oznacza to kontrolowanie przepływu wzroku i podkreślanie elementów, które pomagają w konwersji. Należą do nich: CTA (call to action), nagłówki, podnagłówki, punkty wypunktowane, obrazy, filmy i pogrubiony tekst. 

W przypadku zapytania informacyjnego użytkownik zazwyczaj nie zamierza nic kupować w tej chwili. Nie próbuj wymusić konwersji; zamiast tego dostosuj się do informacyjnego charakteru jego wyszukiwania, pokazując pomocne materiały (powiązane artykuły, przewodniki “jak to zrobić”, następne kroki itp.), aby prowadzić go dalej po drodze do ewentualnej konwersji.

Intencja wyszukiwania transakcyjnego

Przyjrzyjmy się innemu zapytaniu: “hydraulik w nagłej sytuacji w pobliżu mnie”. To zapytanie ma charakter transakcyjny, ponieważ intencją wyszukiwającego jest podjęcie działania. Zagłębiając się nieco bardziej, wyobraźmy sobie personę osoby, która przeprowadzałaby to zapytanie. Możemy przypuszczać, że wyszukujący jest prawdopodobnie:

  • Pilnie potrzebujący naprawy
  • Szybko podejmujący działanie
  • Wyszukujący z urządzenia mobilnego
  • Zamierzający wykonać telefon
  • Potrzebujący umówić się na wizytę
  • Może dzwonić o dowolnej porze, w dzień i w nocy

Antycypowanie intencji użytkownika polega na podkreśleniu niektórych ich obaw w tytule strony i metaopisie: “Hydraulik w nagłej sytuacji w pobliżu mnie”, “Usługa 24/7, dzwoń o dowolnej porze”, “Gwarantowana wizyta w tym samym dniu”. 

Po dotarciu na stronę docelową dostarczaj spójną wiadomość, która odnosi się do tej persony. Nagłówek: “Naprawa awaryjna hydrauliki 24/7” (powtórzenie zapytania wyszukiwania). Podnagłówek: “Gwarantowana wizyta w tym samym dniu” (odpowiada na potrzebę pilności). CTA: Przycisk “Kliknij, aby umówić się” (odpowiada na transakcyjne wyszukiwanie, ułatwiając działanie). Prosta konstrukcja strony (brak rozproszeń, podkreślenie pilności, ułatwianie działania, przycisk dzwonienia na urządzeniach mobilnych itp.) Strona docelowa na urządzenia mobilne.

Zrozumienie intencji kierujących użytkownika pozwala dostarczyć wiadomość, którą Twój klient potrzebuje do konwersji.

Podsumowanie

Antycypowanie intencji wyszukiwania polega na cofnięciu się, zrozumieniu, kim są Twoi klienci, jak przeprowadzają wyszukiwania i dostarczaniu wiadomości, które chcą usłyszeć. To prosty koncept: wejdź w umysł klienta, a następnie optymalizuj treści pod kątem intencji i doświadczenia użytkownika. Zadawaj sobie właściwe pytania, przeprowadzaj badania i testuj swoje strony docelowe, aby dostarczać optymalne doświadczenie dla swoich klientów.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do newslettera!


    Numer telefonu

    +48 792 914 814

    Adres e-mail
    Godziny pracy

    Odpowidamy od 8:00 do 18:00!

    SEO4U istnieje od 2018 roku. Od tego czasu zyskaliśmy ogromne doświadczenie w zakresie obsługi klienta oraz nieustannie poszerzamy i ulepszamy swoje usługi.

    Pozycjonowanie stron

    Bezpłatna wycena

    Wyślij do nas bezpłatne zapytanie, a odezwiemy się do Ciebie z przygotowaną, niezobowiązującą ofertą.