SEO jest procesem ulepszania Twojej strony internetowej tak, aby zajmowała ona wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Proces ulepszania lub optymalizacji witryny obraca się wokół czynników rankingowych wyszukiwarek, które wpływają na algorytmy, które zasilają rankingi wyszukiwarek.
Słyszałeś o SEO, ale nie jesteś do końca pewien, co to znaczy i jak może pomóc Ci osiągnąć cele biznesowe.
SEO to skrót od Search Engine Optimization (SEO) i opisuje strategię marketingu online, która pomaga Twojej witrynie, jak również firmie, zdobyć więcej ruchu online poprzez zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach takich jak Google.
Ponieważ 93% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarek, SEO jest niezbędne.
Nie wiążemy się długą umową z kruczkami, to Ty decydujesz jak długo będziemy współpracować.
Nasze działania przynoszą widoczne efekty w postaci zwiększenia ruchu i sprzedaży na stronie.
Posiadamy kilkuletnie doświadczenie, dzięki któremu wiemy w jaki sposób działać.
Sprawna i szybka komunikacja. Staramy się odpowiadać na maile w ciągu 48 godzin.
Jasne i przejrzyste raporty, dzięki którym dowiesz się w jaki sposób działamy.
Do pracy przy pozycjonowaniu Twojego biznesu wykorzystujemy m.in. poniższe oprogramowanie, których miesięczny koszt przekracza 3000 złotych.
Przeanalizujemy Twoją stronę, a następnie skontaktujemy się z przygotowaną ofertą. Powierz pozycjonowanie strony ekspretom w branży!
+48 792 914 814
SEO jest idealne dla wszystkich rodzajów firm, które są gotowe dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców. Zanim jednak zagłębisz się w tę nową arenę, ważne jest, aby w pełni zbadać swoją obecną pozycję, stan rywalizacji i odkryć, gdzie są Twoje możliwości i jakie strategie będą najskuteczniejsze.
Przyjmujemy wszechstronne podejście do SEO i opracowujemy strategię, która łączy pozycjonowanie na stronie i poza nią, pozycjonowanie techniczne, badania konkurencji i metody oparte na treści, aby pomóc Ci osiągnąć sukces.
Rozumiemy, że skuteczna strategia SEO jest zbudowana zgodnie z Twoimi celami biznesowymi. Tworzymy dostosowane do potrzeb strategie SEO w oparciu o naszą wiedzę na temat Twojej firmy, Twojego sektora i naszą wiedzę cyfrową – a wszystko to poparte zintegrowanymi danymi biznesowymi, aby udowodnić skuteczność tego, co robimy. Wszystko zależy od Ciebie – po prostu pomagamy Ci dotrzeć tam, gdzie chcesz.
W przypadku lokalnych firm należy podjąć dodatkowe kroki w zakresie SEO. Prawdopodobnie szukałeś czegoś takiego jak „salon” lub „sklep obuwniczy” i dostałeś wyniki wyszukiwania firm w Twojej okolicy, zapewniając wygodny dostęp do lokalizacji, numeru telefonu, godzin pracy, wskazówek dojazdu i recenzji.
Lokalne SEO polega na utworzeniu profilu Google Moja Firma i upewnieniu się, że Twoja firma jest wymieniona w witrynach agregacji i platformach społecznościowych. Pozytywne recenzje mogą sprawić, że Twoja firma będzie wyglądać wyżej niż konkurencja. Powinieneś być spójny ze swoimi informacjami, takimi jak lokalizacja i godziny pracy. Niektóre witryny optymalizują swoje strony tak, aby zawierały zlokalizowane słowa kluczowe, które pomagają użytkownikom i wyszukiwarkom wiedzieć, gdzie działa Twoja firma. SEO4U pomaga firmom w ich lokalnym SEO.
Optymalizacja witryn e-commerce pod kątem wyszukiwarek może być skomplikowana, często stanowiąc większe wyzwanie niż optymalizacja standardowych witryn biznesowych. Wynika to częściowo z samej liczby stron – niektóre witryny e-commerce mogą wyświetlać tysiące produktów. A jeśli nie wiesz, co robisz, bardzo łatwo jest przypadkowo zakopać swoje produkty w wynikach wyszukiwania.
Jesteśmy ekspertami we wdrażaniu inteligentnych strategii e-commerce, które zapewniają wyjątkowe wrażenia z zakupów online. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć widoczność konkretnego produktu, czy całego asortymentu, możemy Ci pomóc. Współpracowaliśmy ze wszystkimi głównymi platformami e-commerce, w tym Magento, WordPress czy Shoper, więc wiemy, czego potrzeba, aby zapewnić pożądane wyniki.
SEO przyciąga wykwalifikowany ruch z wysokim potencjałem konwersji. Poprzez badanie intencji użytkownika i dostarczanie treści, które są skierowane do potrzeb konkretnej grupy odbiorców, SEO pozwala firmom uzyskać większy ruch na swojej stronie i przekształcić więcej odwiedzających w płacących klientów. Z perspektywy Google, SEO jest ważne, ponieważ pomaga pokazać użytkownikom najlepsze możliwe wyniki dla ich zapytań. Bez wyrafinowanego algorytmu wyszukiwania i stron, które praktykują SEO, Google musiałoby polecać strony prawie losowo, co zapewniłoby kiepskie doświadczenia użytkownikom.
SEO jest również wysoce ukierunkowane, co oznacza, że możesz przyciągnąć nowych odwiedzających do swojej witryny z różnych nisz. Dodatkowo, po rozpoczęciu kampanii SEO, możesz ocenić każdy element swojej strategii SEO za pomocą programów takich jak Google Analytics, aby zmierzyć zwrot z inwestycji (ROI).
Po zintegrowaniu z tradycyjnym marketingiem, SEO może przenieść Twoje platformy internetowe na wyższy poziom, zapewniając Twojej firmie wyższy ROI niż sam tradycyjny marketing, jednocześnie osiągając Twoje cele rozwoju. Dlatego ważne jest, aby myśleć o SEO jako o inwestycji z wysokim potencjałem zwrotu – nie tylko jako o koszcie. Kiedy konsekwentnie ulepszasz swoją witrynę, zyski mogą być ogromne. W skrócie, SEO zwiększa sprzedaż nie kosztując fortuny, pozwalając na wykładniczy wzrost zysków przez wiele lat.
Ok, więc wiesz co oznacza skrót SEO i co wpływa na rankingi SEO. Teraz, możesz zacząć od SEO! Pamiętaj jednak, że SEO wymaga czasu. Prawdopodobnie nie zobaczysz zmian w rankingach wyników wyszukiwania przez kilka miesięcy.
Rozpocznij jednak swoją strategię, dzięki tym czterem strategiom:
Czy Twoja strona długo się ładuje? Czy masz niedziałające linki? Czy ludzie opuszczają Twoją stronę w ciągu kilku sekund od wejścia na nią, co przyczynia się do wysokiego wskaźnika odrzuceń? Wszystkie te czynniki składają się na kiepski user experience (UX) dla Twoich klientów.
Słabe doświadczenie użytkownika nie pozostaje niezauważone przez wyszukiwarki.
Stracisz pozycję w rankingu (lub nie uda Ci się jej zdobyć), jeśli Twoja strona nie będzie spełniać oczekiwań użytkowników. Dzieje się tak dlatego, że wyszukiwarki takie jak Google podczas tworzenia rankingów wyników wyszukiwania biorą pod uwagę szybkość strony, współczynnik odrzuceń, współczynnik klikalności (CTR), przyjazność dla urządzeń mobilnych i wiele innych.
Obecność w mediach społecznościowych może mieć również znaczenie dla wyszukiwarek. Bing, na przykład, wykorzystuje różne platformy mediów społecznościowych i sygnały jako część swojego algorytmu rankingowego. Użytkownicy będą również korzystać z mediów społecznościowych podczas badania lub lustracji firm też.
Dlatego właśnie warto zaznaczyć swoją obecność w mediach społecznościowych.
Załóż konta dla swojej firmy na platformach typu:
Koniecznie załóż konto Google My Business. Konto Google Moja Firma udostępnia Google, a także użytkownikom, cenne informacje o Twojej firmie, takie jak numer telefonu, adres i godziny pracy.
Czy wysokiej jakości strony internetowe linkują do Ciebie? Czy linkujesz do wysokiej jakości treści na innych stronach? Te połączenia zwiększają Twoją wiarygodność i wpływ na wyszukiwarki, zwłaszcza Google. Wyszukiwarki chcą kierować użytkowników do treści, które odnoszą się do ich zapytań.
Jak jednak wyszukiwarki określają trafność? Autorytet!
Zależność pomiędzy linkami, istotnością i autorytetem jest powodem, dla którego SEO off-page ma kluczowe znaczenie dla SEO. W rzeczywistości, zdobywanie linków z innych stron o wysokiej jakości jest największym czynnikiem rankingowym dla wyszukiwarek. Musisz znaleźć czas na off-page SEO. Jeśli tego nie zrobisz, Twoja strategia nie wygeneruje rankingów stron.
Jeśli chodzi o off-page SEO, nie możesz zadowolić się przeciętnymi stronami. Chociaż mogą one działać na początku Twojej strategii SEO, będziesz musiał w końcu pozyskać linki z witryn o wysokim autorytecie domeny, co oznacza, że są one szanowane i zaufane przez wyszukiwarki takie jak Google.
Pozyskiwanie linków może wymagać czasu, jak również cierpliwości, ale jest niezbędne dla sukcesu Twojej strategii SEO.
Mniej niż 35% małych i średnich firm korzysta z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), ale ponad 90% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki takiej jak Google. To sprawia, że SEO jest jedną z najczęściej niewykorzystywanych strategii marketingowych online, nawet jeśli oferuje imponujący zwrot.
Jeśli myślisz o tym, aby SEO stało się częścią planu marketingu cyfrowego Twojej firmy, to jest to dobry pomysł. SEO nie tylko pomaga zwiększyć widoczność online w wynikach wyszukiwania, ale także poprawia ruch na stronie. Używanie SEO może nawet zwiększyć sprzedaż, ponieważ pozwala na nawiązanie kontaktu z rynkiem docelowym.
Ty i Twój zespół prawdopodobnie macie pytania dotyczące SEO.
Mogą one brzmieć: “Kim jest specjalista SEO?” lub “Czy muszę zatrudnić firmę SEO?”. Możesz nawet zastanawiać się, jak Twoja firma może uplasować się w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu przewodnikowi wsparcia i pomocy SEO, możesz uzyskać odpowiedzi na każde z tych pytań i nie tylko.
SEO to proces ulepszania witryny dla wyszukiwarek. Ty (lub Twój dedykowany strateg SEO) sprawiasz, że Twoja strona jest lepsza dla wyszukiwarek poprzez optymalizacje, które mogą obejmować od poprawy szybkości strony do dodania nowego obrazu do strony.
Optymalizacje wykraczają jednak poza uszczęśliwianie wyszukiwarek.
Skupiają się one również na tworzeniu lepszych doświadczeń użytkownika i oferowaniu mu czegoś wartościowego na podstawie jego wyszukiwania. Dlatego Google zaleca optymalizacje “ukierunkowane na poprawę doświadczenia użytkownika”.
Pojęcie SEOwiec opisuje kogoś, kto specjalizuje się w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Firmy, które chcą zatrudnić SEOwca, zazwyczaj współpracują z konsultantem lub agencją SEO. W niektórych przypadkach, większe firmy będą miały wewnętrzny zespół SEO.
Jednak nie każdy SEOwiec jest taki sam. Niektórzy z nich specjalizują się w konkretnych dziedzinach, takich jak e-commerce, pozycjonowanie lokalne lub SEO na poziomie przedsiębiorstwa.
Jeśli zastanawiasz się nad zatrudnieniem SEO, to jest to ważna decyzja. To dlatego, że podczas gdy SEO może poprawić rankingi, ruch i sprzedaż Twojej strony, nieetyczne SEO może spowodować trwałe uszkodzenie Twojej strony, marki i biznesu. Korzystanie z pomocy przewodników, takich jak ten, może jednak pomóc Twojej firmie wybrać zaufanego pozycjonera.
Czym zajmuje się SEOwiec?
SEO oferuje usługi, które obejmują szereg zadań, w tym:
-Audyt Twojej strony internetowej w celu jej oceny
-Kompilowanie wartościowych słów kluczowych
-Badanie branży, biznesu i konkurencji w celu opracowania strategii SEO
-Pisanie oryginalnych, pomocnych i zoptymalizowanych treści dla użytkowników i wyszukiwarek
-Dostarczanie zaleceń dotyczących projektowania i rozwoju stron internetowych w celu poprawy SEO
Podczas gdy każda strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest inna, większość firm może oczekiwać, że rezultaty SEO będą widoczne w ciągu sześciu miesięcy. SEO działa dłużej niż inne taktyki, takie jak reklama pay-per-click (PPC), ponieważ wyszukiwarki używają dziesiątków czynników do tworzenia rankingu stron w wynikach wyszukiwania, a te czynniki, takie jak profil linków zwrotnych, wymagają czasu, aby je zoptymalizować. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak długo trwa SEO i zobacz typową oś czasu SEO!
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) jest wartościową strategią zwiększającą Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania i pomagającą Ci dotrzeć do większej liczby klientów.
Firmy, które wdrażają kampanie SEO, plasują się wyżej w wynikach wyszukiwania, zwiększają ruch na stronie internetowej, zwiększają świadomość marki, a co najważniejsze – osiągają większe przychody. Z takimi korzyściami łatwo zrozumieć, dlaczego SEO jest jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych.
Jednakże, przed wdrożeniem SEO, wiele firm chce wiedzieć, jak długo trzeba czekać na wyniki SEO.
W tym artykule opowiemy o typowej osi czasu SEO, o tym, co jest zaangażowane w kampanię SEO i jak długo trzeba oczekiwać na wyniki SEO.
Żyjemy w społeczeństwie, w którym lubimy natychmiastową gratyfikację. Nie lubimy czekać w kolejce do kasy dłużej niż kilka minut, a jeśli ktoś nie odpowiada na naszą wiadomość od razu – stajemy się sfrustrowani.
To samo dotyczy kampanii SEO. Kiedy firmy inwestują w SEO, wiedzą jak świetne mogą być rezultaty i chcą je mieć od razu. Dlatego tak wiele firm, które rozpoczynają SEO, wkrótce pyta: “Ile czasu potrzeba, aby SEO zadziałało?!”.
Jednakże, w przeciwieństwie do strategii marketingowej, takiej jak reklama pay-per-click (PPC), która działa niemal natychmiast, przyniesienie rezultatów może zająć kampaniom SEO trochę czasu.
Oznacza to, że nie zobaczysz, jak Twoja strona wskakuje na pierwszą pozycję w rankingu w dniu, w którym wdrożysz SEO. Nie zobaczysz, jak klienci zalewają Twój sklep, a Twoje przychody nie wzrosną w pierwszym tygodniu od wdrożenia kampanii.
Zamiast tego, musisz uzbroić się w cierpliwość i poczekać około sześciu miesięcy, aż zaczniesz widzieć efekty. Najlepsze kampanie SEO pomogą Twojej firmie w uzyskaniu pozycji na słowa kluczowe, które przyciągają klientów i sprzedaż.
Ponieważ SEO jest podzielone na mnóstwo innych podstrategii, prawie niemożliwe jest, aby zobaczyć efekty od razu. Google potrzebuje czasu, aby określić takie rzeczy jak:
-Zgodność strony z wyszukiwaniem użytkownika
-Jakie intencje wyszukiwania spełnia twoja strona
-Jak bardzo wiarygodne i godne zaufania są Twoje informacje
-Czy Twoje słowa kluczowe są używane w uzasadnionych kontekstach
-Jakie są obrazy na Twojej stronie
-Jak długo trwa ładowanie strony
-Ile backlinków znajduje się na Twojej stronie
Wszystkie te informacje określają pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP). W związku z tym Google musi przeszukać Twoją witrynę i zaindeksować jej zawartość, zanim będzie ona mogła zająć miejsce w rankingu.
Google chce dostarczać użytkownikom najistotniejsze informacje i najlepsze możliwe doświadczenia. Z tego powodu Google wyświetla wyniki zawierające najbardziej użyteczne informacje dotyczące wyszukiwanego hasła – a im bardziej autorytatywna witryna, tym wyższa pozycja w rankingu.
Mając to wszystko na uwadze, łatwiej jest zrozumieć, dlaczego SEO zajmuje trochę więcej czasu niż inne strategie. Ale jaki jest dokładny czas potrzebny do uzyskania ruchu organicznego, leadów i przychodów z SEO?
Trudno jest wskazać dokładną ilość czasu, jaką potrzebuje Twoja firma, aby zobaczyć ruch organiczny z SEO. Czas potrzebny do uzyskania wyników organicznych zależy od:
-Twojej konkurencji
-Słowa kluczowego, na które starasz się pozycjonować
-Tego, jak łatwo i szybko Google może zaindeksować zawartość twojej strony.
Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, zazwyczaj potrzeba 4-6 miesięcy, aby zobaczyć ruch organiczny z SEO. Ten czas jest mierzony od samego początku kampanii.
Czasami frustruje to właścicieli firm, ponieważ nie do końca rozumieją, jak tak prosta strategia może wymagać tak długiego czasu, aby przynieść rezultaty.
Jednak faktem jest, że SEO nie jest prostą strategią. Składa się na nią wiele podstrategii, które pozwalają jej być niezwykle skuteczną na dłuższą metę.
W następnej części przyjrzyjmy się różnym etapom kampanii SEO, aby łatwiej było zrozumieć, dlaczego potrzeba sporo czasu, aby przyniosła ona efekty!
Aby zrozumieć czas związany ze strategią SEO, najłatwiej jest spojrzeć na nią miesiąc po miesiącu za pomocą osi czasu SEO.
Przeprowadziłeś swoje badania i zdecydowałeś, która agencja SEO jest dla Ciebie najlepsza. Oferuje ona wszystkie strategie, których szukasz w firmie SEO i nie możesz się doczekać, aby zacząć. Oto niektóre z rzeczy, nad którymi Twoja agencja SEO będzie pracować w pierwszym miesiącu.
Agencja SEO zacznie od zbadania każdej najmniejszej rzeczy na temat Twojej marki. Jest to niezbędna informacja, ponieważ każda firma jest inna i niepowtarzalna. Będzie badać Twoją branżę i to, jak bardzo jest konkurencyjna, Twoją niszę, konkurentów i ich pozycję w rankingu, a także bardziej szczegółowe tematy, takie jak ważne branżowe słowa kluczowe.
Wszystkie te informacje pomogą w stworzeniu kampanii SEO.
Po przyjęciu Cię jako klienta, Twoja firma SEO przyjrzy się strukturze Twojej strony internetowej, treściom, które posiadasz i ogólnym wrażeniom użytkownika. Przeprowadzi również dokładny audyt SEO lub audyt strony internetowej.
Te działania, dadzą obraz tego, co już posiadasz w zakresie treści, rozwinąć obszary możliwości i stworzyć plan gry dla strategii SEO na wysokim poziomie.
Prawdopodobnie słyszałeś powiedzenie “treść jest królem” i nie może być ono bardziej dokładne. Treść jest tym, co pozwala Ci na osiągnięcie pozycji w wyszukiwarkach. Bez niej, Twoja strona jest w zasadzie martwym balastem.
Aby jednak Twoje treści mogły znaleźć się w wyszukiwarkach, musisz tworzyć strony, które kierują się słowami kluczowymi, które Twoi odbiorcy wyszukują. Z tego powodu, badanie i planowanie słów kluczowych jest niezwykle ważną częścią procesu SEO. Pomaga to określić zakres słów kluczowych, na które trzeba celować, ich liczbę i rodzaj.
Pamiętaj, że wszystkie powyższe elementy nie zawsze zajmują cały miesiąc, aby je ukończyć. W zależności od jakości i pozycji Twojej obecnej strony internetowej, Twoja firma SEO może być w stanie rozpocząć prace nad elementami, które zwykle mają miejsce w drugim miesiącu, podczas pierwszego miesiąca.
Jednak ogólnie rzecz biorąc, oto kilka rzeczy, które dzieją się w ciągu drugiego miesiąca kampanii SEO.
Drugi miesiąc to zazwyczaj czas, kiedy rozpoczyna się bardziej techniczna praca SEO. Oznacza to, że Twój SEO-wiec wejdzie na zaplecze Twojej strony i zacznie wprowadzać niezbędne zmiany, aby zapewnić Ci wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Zmiany, które wprowadzi są oparte wyłącznie na audycie Twojej strony internetowej. Na przykład, jeśli masz już znaczniki alt dla swoich obrazów, nie ma potrzeby, aby Twój SEO-wiec wyciągał raport alt tag i poprawiał je. Jeśli jednak zauważy, że brakuje opisów meta Twojej strony, na pewno je zaktualizuje.
Jeśli Twoja strona jest stara lub kupiłeś ją od kogoś innego, może potrzebować całkowitego przeglądu SEO. To samo w sobie może zająć miesiące. Dowiesz się czy Twoja strona wymaga całkowitego remontu w ciągu pierwszego miesiąca, kiedy to odbywają się audyty stron internetowych.
Responsywny design oznacza, że bez względu na to, na jakim urządzeniu użytkownik ogląda Twoją stronę, dostosuje się ona do ekranu, dając przejrzysty układ elementów. Jeśli masz stronę, która nie jest responsywna, prawdopodobnie, kiedy użytkownicy oglądają ją na smartfonie lub tablecie, nie wygląda ona tak samo jak na komputerze stacjonarnym.
Przyciski mogą być odcięte, obrazy mogą zajmować cały ekran, a sama strona jest trudniejsza w nawigacji. Na tym etapie Twój SEO-wiec upewni się, że Twoja strona jest responsywna, ponieważ ma to również wpływ na Twoje rankingi.
Trzeci miesiąc to czas, w którym zaczyna się dziać magia. Pamiętasz jak mówiliśmy, że treść jest królem? To jest miejsce, gdzie zaczynamy stosować tę mantrę.
Zanim Twój SEO-wiec może stworzyć i wdrożyć treść, będzie musiał spojrzeć na długą listę słów kluczowych, które wyciągnął w pierwszym miesiącu i zawęzić ją do słów kluczowych, w które chce celować.
Różne słowa kluczowe dobrze nadają się do różnych rodzajów treści. Na przykład, istnieją słowa kluczowe long-tail i ogólne słowa kluczowe.
Ogólne słowa kluczowe zazwyczaj zawierają jedno lub dwa słowa, i opisują szeroki temat. Te terminy to na przykład “pizza”, “buty” lub “psy”.
Podczas gdy ogólne słowa kluczowe często mają wysoki wolumen wyszukiwania, wiele innych firm w Twojej branży celuje w nie. Oznacza to, że często trudno jest uzyskać dla nich pozycję organiczną.
Słowa kluczowe o długim ogonie są często bardziej ukierunkowane i zawierają trzy lub więcej słów. Specyficzne dla Twojej niszy słowa kluczowe celują w bardzo konkretne potrzeby.
Obejmują one frazy takie jak “pizza z pepperoni i ananasem”, “czerwone buty na wysokim obcasie z paskami w kostce” lub “szczeniaki owczarki w Pensylwanii”. Każde z tych słów kluczowych zaspokaja bardzo specyficzną potrzebę.
Chociaż słowa kluczowe long-tail mają niższy miesięczny wolumen wyszukiwania, przyciągają one bardziej wykwalifikowane leady do Twojej witryny – ludzi, którzy prawdopodobnie kupią Twoje produkty lub usługi. Jeśli chodzi o słowa kluczowe, wysoki wolumen wyszukiwania i niska konkurencja to zwycięska kombinacja.
Jak widzisz, jest wiele czynników, które wpływają na wybór słów kluczowych przed napisaniem treści. Dlatego właśnie tworzenie treści jako całości zajmuje cały miesiąc lub więcej, w zależności od potrzeb Twojej strony.
Jedną z najważniejszych części kampanii SEO jest tworzenie treści. Jak widać, określenie słów kluczowych, na które należy kierować treści, jest procesem, ale kiedy SEO ma już ustalone słowa kluczowe, przychodzi czas na tworzenie treści.
Podobnie jak w przypadku słów kluczowych, istnieją również różne rodzaje treści. W trzecim miesiącu agencja SEO połączy każde słowo kluczowe z konkretnym rodzajem treści, która będzie najlepiej pasować do danego tematu.
Na przykład, istnieją treści długoformatowe, treści na blogach i ogólne treści o produktach/usługach. W tym momencie kampanii SEO określa się jakiego rodzaju treści potrzebuje Twoja witryna i tworzy plan dla niej odpowiedni.
Długie treści zawierają zazwyczaj ponad 2000 słów i są niezwykle ważne dla celów SEO. W rzeczywistości udowodniono, że treści długoformatowe zwiększają ruch organiczny, liczbę akcji w serwisach społecznościowych oraz liczbę linków zwrotnych.
Pisarze muszą być jednak ostrożni, aby zaspokoić intencje wyszukiwania lub zaspokoić dokładny cel wyszukiwania użytkownika. Na przykład, jeśli użytkownik wyszukuje “pizza na cienkim cieście”, czy intencją wyszukiwania jest znalezienie przepisu na pizzę na cienkim cieście? Znaleźć lokalizację, która dostarcza pizzę na cienkim cieście? Poznać historię pizzy na cienkim cieście?
W poprzednich latach wystarczyło po prostu pisać treści, które były wypchane słowami kluczowymi, które próbowano kierować, ale Google stało się o wiele mądrzejsze od tego czasu. Aby Twoje treści mogły znaleźć się w rankingu, Twoja strona musi zawierać treści, które zaspokajają intencje użytkownika, a nie tylko wykorzystują słowo kluczowe.
Treść bloga jest nieco bardziej zobowiązująca, ponieważ musi być regularnie aktualizowana. Jednakże, blogi są niezwykle korzystne dla SEO. Dlatego też większość firm SEO zaleca wdrożenie bloga i regularne dodawanie nowych wpisów.
Powodem, dla którego blogi są tak korzystne, jest fakt, że są one łatwe do udostępniania w mediach społecznościowych, są łatwe do przebrnięcia i są stałym strumieniem nowych informacji na Twojej stronie, co jest preferowane przez Google.
Ogólne treści o produktach i usługach to coś, co możesz już mieć na swojej stronie. Są to treści, które mówią o Twoim biznesie, Twojej historii oraz specyfikacjach i opisach produktów i usług. Ta treść jest niezwykle ważna, jeśli chcesz, aby Twoje konkretne oferty produktów znalazły się w rankingu Google – a jeśli mielibyśmy zgadywać, jest to jeden z Twoich celów.
Im szybciej te treści pojawią się na Twojej stronie, tym lepiej. Jak tylko treść zostanie opublikowana, Google może zacząć ją indeksować i pozycjonować w wyszukiwarkach.
Nie spodziewaj się, że zobaczysz swoją nowo opublikowaną treść w wynikach wyszukiwania w ciągu pierwszego tygodnia, ale możesz zacząć widzieć dobrze napisaną treść w rankingu, przynajmniej gdzieś w wynikach wyszukiwania, po miesiącu lub dwóch.
Miesiąc czwarty to czas, kiedy kampania SEO zaczyna przynosić owoce. W tym miesiącu powinieneś doświadczyć zwiększonego ruchu na stronie oraz poprawy w rankingach stron.
Nie oznacza to jednak, że praca SEO-wców dobiegła końca. Będą oni kontynuować wdrażanie treści na Twojej stronie, naprawiać problemy techniczne i sprawiać, aby Twoja strona funkcjonowała w 100%.
Ciągłe dodawanie treści i techniczne aspekty SEO, takie jak link building, są ważne w tym miesiącu, aby utrzymać tempo SEO w ruchu. Budowanie autorytatywnych linków jest ważne dla Twojego rankingu, ponieważ pokazuje Google, że inne strony o wysokim autorytecie ufają twoim informacjom na tyle, aby zamieścić na nich link.
W celu zwiększenia liczby backlinków Twój SEO-wiec może dotrzeć do innych firm w Twojej branży i poprosić je o umieszczenie linków do Twoich treści.
W piątym miesiącu powinieneś zacząć dostrzegać rzeczywiste rezultaty swojej kampanii SEO. Powinieneś zauważyć wzrost ruchu na stronie, a może nawet dodatkową sprzedaż. Oznacza to, że Twoja kampania działa i może dać Ci dobrą wskazówkę, czy jest ona skuteczna, czy nie.
Jeśli Twoje profile w mediach społecznościowych nie były jeszcze połączone z Twoją stroną internetową, to jest to najlepszy moment, aby to zmienić. Jeśli nie masz kont w mediach społecznościowych, które obejmują markę, być może zostanie Ci zasugerowane ich założenie.
Ważną częścią pracy firmy SEO jest raportowanie wyników do Ciebie, klienta – a jednymi z najważniejszych wyników są analizy dotyczące Twojej kampanii.
Twoja firma SEO powinna śledzić kampanię przez cały proces, ale szczególnie około piątego miesiąca, kiedy naprawdę możesz zacząć dostrzegać skok w ruchu lub konwersji. Twój SEO-wiec będzie korzystać z narzędzi takich jak Google Analytics, aby pokazać Ci, jak Twoja kampania jest prowadzona.
Nie zniechęcaj się, jeśli do tego momentu nie zobaczyłeś wyników, na które liczyłeś. Tak jak wspomnieliśmy na początku, istnieje wiele czynników, które decydują o tym, jak długo zajmie Ci pozyskanie ruchu organicznego poprzez SEO. Jeśli Twoja strona generuje zwiększony ruch, gratulacje! Ale to jeszcze nie czas, aby się zatrzymać. Oto, czym zajmą się Twoi SEO-wcy w miesiącu szóstym:
Testy A/B to taktyka, którą marketerzy stosują w celu przetestowania różnych elementów na Twojej stronie. Na przykład, jeśli Twój SEO-wiec wdrożył przycisk wezwania do działania, ale chce wypróbować wersję w innym kolorze, aby ustalić, który z nich działa najlepiej, może wykonać test A/B. Ten test pozwoli im sprawdzić, która wersja konkretnego elementu działa lepiej i wdrożyć tę wersję na Twojej stronie.
Kolejnym testem, który marketerzy mogą wykorzystać na Twojej stronie jest test mapy ciepła. Test ten pokazuje jak daleko użytkownicy docierają na daną stronę zanim ją opuszczą. Pokazuje również, gdzie użytkownicy klikają najczęściej i może być świetnym wskaźnikiem tego, czy potrzebujesz więcej interaktywnych elementów.
Od początku istnienia Internetu, właściciele stron internetowych szukali sposobów, aby dotrzeć na szczyt rankingów wyszukiwarek. Na początku wiązało się to z dodaniem kilku słów kluczowych do ich kopii, niezależnie od tego, czy były one istotne dla ich treści, czy nie.
Ta strategia działała, gdy wyszukiwarki były stosunkowo niewyszukane i nie było tak wiele stron konkurujących o uwagę, ale teraz, gdy wyszukiwarki takie jak Google mają bardzo zaawansowane algorytmy, które mogą rozróżnić miliardy stron internetowych, dobra optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, lub SEO, jest niezwykle ważna.
Dzisiaj, dobre SEO oznacza nie tylko używanie właściwych słów kluczowych we właściwych miejscach, ale także tworzenie treści, silny profil linków i solidne doświadczenie użytkownika. Wymaga to znacznej ilości pracy jeśli ma odnieść sukces. Więc dlaczego właściciele stron internetowych to robią? Dlaczego są tak zaniepokojeni tym, gdzie ich strona plasuje się w wyszukiwarce? I czego oczekują?
Istnieje wiele typowych problemów marketingowych, które można łatwo rozwiązać za pomocą kampanii SEO. Należą do nich:
Jeśli Twoja strona ma dużo odwiedzających, ale wyjątkowo niski współczynnik konwersji, to prawdopodobnie dlatego, że masz dużo niekwalifikowanych leadów. Są to osoby odwiedzające stronę, które szukały czegoś zupełnie innego niż to, co oferujesz, lub natknęły się na Twoją stronę przez przypadek.
Dzięki SEO, możesz zwiększyć ilość kwalifikowanych leadów, które trafiają na Twoją stronę. Oznacza to przyciągnięcie osób, które są zainteresowane zakupem lub współpracą z Tobą i mają znacznie większe szanse stać się klientami.
Celem większości działań marketingowych jest ostatecznie przyciągnąć nowych klientów i dokonać sprzedaży. Niezależnie od tego, czy korzystasz z tradycyjnych czy internetowych metod, oczekiwanym efektem końcowym jest zwiększenie przychodów.
Przyciągając wykwalifikowany ruch, możesz zwiększyć sprzedaż swojej firmy. Leady generowane przez wyszukiwanie mają współczynnik zamknięcia na poziomie prawie 15 procent, co jest znacznie wyższe niż w przypadku większości tradycyjnych metod marketingowych.
Każdy właściciel firmy chce mieć efektywny kosztowo sposób na przyciągnięcie odwiedzających i klientów. Dla wielu startupów i przedsiębiorców, koszty te są zaporowe.
SEO umożliwia tym właścicielom firm konkurowanie z większymi budżetami marketingowymi i generowanie wystarczającej ilości leadów i sprzedaży, aby utrzymać się na rynku, a nawet dobrze prosperować.
W najbardziej podstawowym sensie, SEO jest używane do przyciągania użytkowników wyszukiwarek, którzy szukają słów kluczowych związanych z Twoją stroną internetową. Przyciągając tych użytkowników, można uzyskać więcej wykwalifikowanych leadów i dokonać większej sprzedaży, przy stosunkowo niskich kosztach marketingowych.
Ale poza używaniem słów kluczowych bezpośrednio związanych z Twoją witryną, do czego jeszcze można wykorzystać SEO? Odpowiedzi jest wiele, ale oto kilka najbardziej powszechnych:
Jeśli Twoja firma posiada fizyczną lokalizację i Twoim celem jest, aby konsumenci przychodzili do niej (w przeciwieństwie do stron e-commerce, które mogą sprzedawać klientom na całym świecie), geotargetowanie może być niezwykle przydatne. Poprzez włączenie słów kluczowych związanych z lokalizacją, można przyciągnąć użytkowników wyszukiwarki w danym obszarze.
Na przykład, jeśli posiadasz restaurację w Sopocie, włączenie frazy “restauracja w Sopocie” na swojej stronie może zwiększyć szanse, że ktoś w pobliżu, kto używa wyszukiwarki, aby znaleźć restaurację, znajdzie Twoją stronę.
Możesz myśleć, że gigantyczne firmy, które sprzedają szeroką gamę produktów mają przewagę nad SEO, ponieważ wielu użytkowników szuka szerokich słów kluczowych. Ale podczas gdy mogą mieć większe szanse, aby po prostu uplasować się w rankingu, mają również większe prawdopodobieństwo przyciągania niewykwalifikowanych leadów.
Na przykład, załóżmy, że masz małą firmę, która sprzedaje damską odzież sportową. Podczas gdy większe firmy mogą Cię wyprzedzić dla słów kluczowych takich jak “odzież damska” lub “odzież sportowa”, te słowa kluczowe mogą przyciągnąć odwiedzających, którzy niekoniecznie są zainteresowani Twoimi produktami, np. kobiety, które są zainteresowane zwykłą odzieżą lub mężczyzn, którzy są zainteresowani odzieżą sportową.
SEO pozwala na specyficzny wybór słów kluczowych. Oznacza to, że możesz prowadzić marketing do konkretnej niszy, co ostatecznie przyniesie więcej wykwalifikowanych leadów.
Marki o ugruntowanej pozycji na rynku nie mają problemów z przyciągnięciem odwiedzających i osiągnięciem sprzedaży, ponieważ większość konsumentów już wie, kim są i co sprzedają. SEO może pomóc w budowaniu świadomości marki, co ostatecznie zwiększy ruch na stronie i sprzedaż.
Teraz, gdy już wiesz, do czego służy SEO, jak możesz je wykorzystać na stronie swojej firmy? Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zacząć:
Przed rozpoczęciem SEO, ważne jest, aby dokładnie wiedzieć, co chcesz osiągnąć. I chociaż “wyższa pozycja w rankingu” może być oczywistym wyborem, powinieneś być tak konkretny, jak to tylko możliwe.
Czy chcesz zająć miejsce w rankingu dla terminów lokalnych? Czy chcesz przyciągnąć więcej wykwalifikowanych leadów? Jak zdefiniujesz, co oznacza “wykwalifikowany”? Czy chcesz wykorzystać SEO do osiągnięcia celów finansowych? Jakie są to cele? Wyznaczenie konkretnych celów pomoże Ci później ocenić sukces Twojej strategii.
Przed rozpoczęciem działań SEO, musisz wiedzieć, jakich słów kluczowych użyć na swojej stronie. Jakich terminów używają Twoi docelowi odbiorcy do wyszukiwania stron takich jak Twoja? Które z nich pomogą odróżnić Twoją witrynę od podobnych? Jakich terminów używają teraz ludzie?
Odpowiedzi będą się zmieniać z czasem, ale potrzebujesz kilku słów kluczowych, aby zacząć. Narzędzia takie jak Planer Słów Kluczowych Google pomogą Ci określić, jakich słów i fraz szukają użytkownicy, a także jak trudno jest je pozycjonować.
Możesz myśleć, że Twoja strategia będzie działać, ale nie będziesz wiedział na pewno bez sposobu, aby to zmierzyć. Istnieje wiele narzędzi, zarówno darmowych jak i płatnych, więc wybierz jedno z nich przed rozpoczęciem działań SEO. Pomoże Ci to ocenić Twoją strategię i zmienić ją tak, aby była jeszcze bardziej skuteczna.
Kiedy już wybierzesz narzędzie, wybierz kilka kluczowych wskaźników wydajności (KPI), które będziesz monitorować. Powinny one odnosić się bezpośrednio do Twoich celów i pozwolą Ci zorientować się, czy je osiągasz.
Kiedy przychodzi co do czego, SEO jest używane w celu osiągnięcia wyższych pozycji w wyszukiwarkach, większego ruchu i zwiększonej sprzedaży. Udana strategia wymaga starannego planowania i poświęcenia czasu, ale może przynieść ogromne rezultaty dla Twojej firmy.
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Na najbardziej podstawowym poziomie SEO obejmuje przestrzeganie zestawu protokołów i najlepszych praktyk, aby…
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) składa się z wielu elementów, a jednym z najważniejszych są czynniki off-page. SEO pozainternetowe obejmuje…
Każdego roku firmy wydają miliardy złotych na optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO). Jak jednak zmaksymalizować wpływ SEO na wzrost i…
Mniej niż 35% małych i średnich firm korzysta z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), ale ponad 90% doświadczeń online zaczyna…
Na świecie istnieje mnóstwo agencji zajmujących się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO), a wybranie tej właściwej dla swojej firmy…
+48 792 914 814
Odpowidamy od 8:00 do 18:00!
SEO4U istnieje od 2018 roku. Od tego czasu zyskaliśmy ogromne doświadczenie w zakresie obsługi klienta oraz nieustannie poszerzamy i ulepszamy swoje usługi.
Wyślij do nas bezpłatne zapytanie, a odezwiemy się do Ciebie z przygotowaną, niezobowiązującą ofertą.