• Ostatnio na blogu:
Każdego roku firmy wydają miliardy złotych na optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO). Jak jednak zmaksymalizować wpływ SEO na wzrost i przychody firmy? Albo przekonać decydentów firmy, że jest to właściwa strategia dla Twojego biznesu? Dzięki popartym badaniami faktom, które pokazują, dlaczego i jak firmy powinny używać SEO.
Firmy, które inwestują w marketing cyfrowy, mają mnóstwo możliwości wyboru, jeśli chodzi o strategie. Marketing wideo, marketing treści, marketing w mediach społecznościowych i wiele innych. Podstawową częścią tych działań jest SEO, które opiera się na wyszukiwaniu organicznym.
Dlatego tak ważne jest, aby przekazać rolę wyszukiwania organicznego, którą można pokazać za pomocą tych statystyk SEO:
Obecnie wyszukiwanie organiczne generuje ponad 50 procent całego ruchu na stronie internetowej. To więcej niż płatne i społecznościowe razem wzięte. Dla porównania, płatne wyszukiwanie napędza tylko 10 procent ruchu na stronie, podczas gdy serwisy społecznościowe odpowiadają za pięć procent ruchu na stronie.
Warto wspomnieć, że reklama pay-per-click (PPC) jest nadal cennym narzędziem w marketingu cyfrowym. Chociaż możesz kierować mniejszy ruch na swoją stronę poprzez PPC, ruch ten ma ogromną wartość, ponieważ kierujesz go do użytkowników gotowych kupić Twój produkt.
Firmy nie mogą jednak ignorować ogromnej ilości ruchu generowanego przez wyszukiwanie organiczne. Ponad połowa ruchu na Twojej stronie pochodzi z wyszukiwania organicznego, zapewniając Twojej firmie natychmiastowy dostęp do grupy docelowej. Pomijając SEO, nie tylko odwracasz się od przychodów, ale także oddajesz je konkurencji.
W dzisiejszym cyfrowym świecie, użytkownicy wolą organiczne wyniki wyszukiwania od płatnych reklam. W jednym z ostatnich badań naukowcy odkryli, że 70-80% użytkowników skupia się na organicznych wynikach wyszukiwania, ignorując płatne listy.
Dlaczego? Oto kilka powodów:
Formaty reklam: Dla wielu użytkowników reklamy przeszkadzają im w przeglądaniu stron – ponad 70 procent osób, na przykład, wymienia reklamy typu pop-up jako najmniej lubianą reklamę. Aby poprawić jakość korzystania z Internetu, użytkownicy korzystają z blokerów reklam.
Blokowanie reklam: Około 25 procent użytkowników Internetu przegląda strony internetowe z blokerem reklam. Bloker reklam często działa jako rozszerzenie przeglądarki internetowej, takiej jak Chrome. Uniemożliwiają one użytkownikom oglądanie reklam, wyświetlając jedynie organiczne wyniki wyszukiwania.
Personalizacja reklam: Podczas gdy ponad 70 procent użytkowników preferuje reklamy spersonalizowane pod kątem ich zainteresowań, nie każdy użytkownik otrzymuje reklamy dostosowane do niego. Jest to kolejny powód, dla którego użytkownicy instalują blokery reklam, przedkładając organiczne wyniki wyszukiwania nad płatne.
Ważne jest, aby podkreślić, że użytkownicy nie są odporni na płatne reklamy. Ich decyzje często zależą od ich sposobu myślenia. Na przykład, kiedy ludzie są gotowi do zakupu produktu, prawie 65% z nich klika w reklamy. Dlatego inteligentne kampanie PPC skupiają się na użytkownikach, którzy chcą kupić, a nie badać produkt lub usługę.
Podczas gdy płatna reklama może przesunąć stronę internetową Twojej firmy na szczyt wyników wyszukiwania, nie oferuje ona długoterminowej wartości, ani oszczędności kosztów, jakie niesie ze sobą najwyższa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania. Z poprawą rankingu w organicznych wynikach wyszukiwania, Twoja firma może zyskać cenny ruch, konwersji i przychodów.
Bez względu na to, ile inwestujesz w marketing cyfrowy, chcesz zobaczyć zwrot z inwestycji (ROI). W porównaniu do innych strategii marketingu cyfrowego, SEO przynosi rezultaty w czasie i wymaga ciągłych inwestycji. Dla wielu wewnętrznych zespołów marketingowych, te wymagania sprawiają, że SEO jest trudne do zastosowania.
Ruch organiczny może jednak przechwycić ponad 40 procent przychodów firmy.
Na przykład, jeśli roczny przychód Twojej firmy wynosi 50.000 złotych, to 20.000 złotych pochodzi z ruchu organicznego. W zależności od Twojej firmy, branży i produktów, ten procent może się różnić. Można jednak użyć go jako punktu odniesienia.
Przed zbadaniem, jak SEO wpływa na zachowanie użytkowników, ważne jest, aby zrozumieć, gdzie użytkownicy szukają. Kiedy poznasz ulubione wyszukiwarki Twojej grupy docelowej, a także algorytmy obsługujące te wyszukiwarki, będziesz mógł zbudować konkurencyjną strategię SEO.
Sprawdź te statystyki SEO dotyczące wyszukiwarek:
Kiedy ludzie wchodzą do Internetu, aby znaleźć nowy produkt, firmę lub usługę, zaczynają od wyszukiwania. Badania pokazują, że około 93 procent doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki, takiej jak Google, Yahoo! lub Bing. Rzadko zdarza się, aby użytkownicy wiedzieli, czego chcą. Mogą mieć pomysł, ale potrzebują wyszukiwarki, która ich poprowadzi.
Jeśli Twoja firma nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, jak użytkownicy Cię znajdą? W większości przypadków, nie znajdą.
Użytkownicy znajdą jednak Twoją konkurencję i zrobią z nią interesy. Nawet jeśli zaoferujesz lepszy produkt i usługę, nie będzie to miało znaczenia, ponieważ z perspektywy użytkownika nie istniejesz. Jeśli chcesz stać się opcją dla konsumentów, to musisz uczynić SEO priorytetem.
Jeśli polegasz na wyszukiwarce Google, nie jesteś sam. Ta wyszukiwarka dominuje w branży, posiadając ponad 70 procent rynku wyszukiwarek. Dlatego też wiele firm dostosowuje swoje strategie SEO do Google, a nie do Yahoo! czy Bing.
W porównaniu do Google, Bing posiada 4,5 procent rynku, a Yahoo! 2,5 procent.
Jeśli Twoja firma działa na rynkach międzynarodowych, takich jak Chiny, możesz skupić się na innej wyszukiwarce. Baidu, na przykład, jest wiodącą wyszukiwarką dla użytkowników w Chinach. To dlatego Baidu posiada prawie 15 procent udziałów w rynku wyszukiwarek, na drugim miejscu jest Google.
Ponad miliard osób korzysta z Google każdego miesiąca.
Chrome, przeglądarka internetowa Google, ma ponad miliard użytkowników miesięcznie na komputerach stacjonarnych i ponad 400 milionów użytkowników miesięcznie na urządzeniach mobilnych. Fakt ten świadczy o stałej roli Google w wyszukiwaniu.
Jest to wyszukiwarka, z której korzystają zarówno konsumenci, jak i firmy poszukujące nowego produktu, usługi lub marki, dlatego wiele firm traktuje Google priorytetowo w swojej strategii SEO. Oferuje ona dostęp do większej grupy odbiorców, co może prowadzić do większego ruchu, konwersji i sprzedaży.
Jeśli Twoja firma koncentruje się na Google w swoim planie SEO, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób Google szereguje wyniki wyszukiwania. Mając wgląd w algorytm wyszukiwania Google, Twój zespół lub agencja SEO może opracować opartą na danych strategię poprawy Twojej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Google opiera się na ponad 200 czynnikach rankingowych, w tym:
-Wiek domeny
-Użyteczność witryny
-Szybkość strony
-Błędy gramatyczne i ortograficzne
-Częstotliwość publikacji
Według Google, prawie 80 procent algorytmu wyszukiwarki opiera się na czynnikach pozainternetowych. Są to elementy, na które Twoja firma nie ma wpływu. Na przykład, link zwrotny jest czynnikiem pozainternetowym. Jest to sytuacja, w której inna witryna łączy się z odpowiednią stroną w Twojej witrynie, np. z wpisem na blogu.
Ze względu na wartość czynników pozainternetowych, a także trudność wpływu na nie, wiele firm zmaga się z SEO pozainternetowym. Unikanie off-page SEO może jednak mieć znaczący wpływ na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Ulepsz swoją strategię dzięki off-page SEO lub sprawdź, jak agencja SEO może Ci pomóc.
SEO oferuje 14,6 procentowy współczynnik zamknięcia. Żenująco niski, prawda?
Porównaj to jednak z przeciętnym współczynnikiem zamknięcia w tradycyjnym marketingu i jest to imponujące. W rzeczywistości, jest to osiem razy więcej niż współczynnik zamknięcia w marketingu tradycyjnym, który wynosi 1,7 procent. Dla odniesienia, współczynnik zamknięcia odnosi się do procentu potencjalnych klientów, którzy stają się klientami.
Jeśli Twoja firma może poprawić swój współczynnik zamknięcia, dlaczego miałbyś tego nie zrobić?
Z lepszym wskaźnikiem zamknięcia, Twoja firma może budować swoją bazę klientów, zwiększać swoje przychody i zwiększać swój udział w rynku. Taki wzrost pozycjonuje Twoją firmę na lidera w branży. Pomoże to również Twojej firmie osiągnąć znaczące kamienie milowe, takie jak otwarcie nowej lokalizacji, powiększenie zespołu lub wprowadzenie na rynek nowego produktu.
Aby Twoja strategia SEO odniosła sukces, kluczowe jest zrozumienie zachowań użytkowników. Bez względu na to, czy Twoja firma zarządza SEO wewnętrznie, czy współpracuje z agencją, poznanie zachowań użytkowników w grupie docelowej może poprawić wyniki Twojego SEO.
Dowiedz się więcej o zachowaniach użytkowników online dzięki tym statystykom SEO:
Biorąc pod uwagę, że 50 procent wyszukiwań zawiera co najmniej cztery słowa, jasne jest, że ludzie wolą słowa kluczowe z długim ogonem. Dlaczego?
Słowo kluczowe o długim ogonie, które zawiera trzy lub więcej słów, skupia się na konkretnej intencji. Porównaj na przykład wyszukiwanie “długi biały płaszcz zimowy” z “płaszcz zimowy”. Płaszcz zimowy zawiera mnóstwo różnych opcji, podczas gdy długi biały płaszcz zimowy zawiera kilka pomocnych szczegółów na temat tego, czego chce dana osoba.
Twoja firma może wykorzystać te zachowania użytkowników na swoją korzyść.
Na przykład, możesz poprawić swoją strategię SEO poprzez skupienie się na słowach kluczowych o długim ogonie. Jeszcze lepiej, możesz uczynić intencje użytkownika priorytetem, badając, czego chcą użytkownicy i tworząc treści wokół tych oczekiwań. Dzięki takiemu podejściu można uzyskać ranking słów kluczowych, które kierują wartościowy ruch do Twojej witryny.
Według wielu badań, tylko 25 procent użytkowników przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania.
Oznacza to, że 75% użytkowników trzyma się pierwszej strony wyników wyszukiwania.
Jeśli Twoja strona znajduje się na drugiej stronie wyników wyszukiwania dla słowa kluczowego z 1000 miesięcznych wyszukiwań, docierasz tylko do 250 użytkowników. Pozostałych 750 użytkowników znajdzie to, czego potrzebuje na pierwszej stronie. Nawet jeśli 250 użytkowników odwiedzi drugą stronę, nie masz gwarancji, że klikną na Twoją stronę.
Dla firm, które chcą odnieść sukces na dzisiejszym rynku, bardzo ważne jest przyjęcie strategii SEO. Konieczne jest jednak opracowanie i utrzymanie planu, który koncentruje się na rankingach stron. W przeciwnym razie, oddajesz cenny ruch i przychody swoim konkurentom.
Tak!
Ponad 90 procent doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarek, a 80 procent użytkowników zaczyna poszukiwania produktów online. SEO daje Twojej firmie szansę na nawiązanie kontaktu z konsumentami, którzy nie zdecydowali się jeszcze na zakup danej firmy lub produktu.
Badania pokazują, że ponad 50 procent użytkowników odkrywa nową firmę lub produkt po wyszukiwaniu.
Dla wielu organizacji, szczególnie małych i średnich przedsiębiorstw, ta statystyka SEO pokazuje znaczące korzyści. Dzięki SEO, Twoja firma może uplasować się w odpowiednich, wartościowych wynikach wyszukiwania dla użytkowników szukających Twoich produktów lub usług.
Jest to cecha, która pozwala Twojej firmie łączyć się i konwertować kupujących z górnej części kanału zakupowego.
Jeśli prowadzisz biznes lokalny, SEO może mieć ogromny wpływ na Twój krótko- i długoterminowy sukces. Dzięki niemu użytkownicy mogą odkryć i dowiedzieć się o Twojej firmie, a także ją odwiedzić. Te działania przekładają się na realne wyniki, od większej liczby odwiedzin w czasie wolnego sezonu po większe przychody firmy.
Uzyskaj więcej wglądu w lokalne SEO dzięki tym statystykom:
Konwersja może obejmować zarówno wizytę w sklepie, jak i rejestrację e-mail.
Podczas gdy wskaźniki konwersji różnią się dla wyszukiwań nielokalnych, wyszukiwania lokalne utrzymują średni wskaźnik konwersji na poziomie 80 procent. To ogromna wartość, podkreślająca, że lokalne wyszukiwania często skupiają się na podjęciu działania, np. znalezieniu miejsca, w którym można coś zjeść.
Obecnie, prawie 30 procent lokalnych wyszukiwań kończy się zakupem. Jest to istotna statystyka SEO, która potwierdza, że lokalne wyszukiwania często mają intencje zakupowe. Ludzie chcą szybko znaleźć restaurację, park rozrywki, piekarnię lub butik w pobliżu.
Zainwestuj w lokalną strategię SEO, a Twoja firma połączy się z tym segmentem docelowej grupy odbiorców. Ta inwestycja może przynieść znaczące zyski dla Twojej firmy. Na przykład restauracja może uzyskać więcej rezerwacji, podczas gdy sklep z materacami może zobaczyć więcej zakupów.
Chociaż niektóre trendy wyszukiwania mogą wydawać się modą, wyszukiwanie lokalne nie zniknie. Według Google, wyszukiwania z frazą “w pobliżu” wzrosły o ponad 500 procent w ciągu ostatnich kilku lat. Ludzie chcą znaleźć firmy w pobliżu siebie i odchodzą od określania konkretnego obszaru.
Dlatego tak ważne dla firm jest utworzenie profilu Google Moja Firma. Posiadając profil Google Moja Firma, Twoja firma udostępnia wszystkie informacje, których oczekują użytkownicy. Za pośrednictwem Google Moja Firma użytkownicy mogą zobaczyć adres Twojej firmy, godziny pracy, usługi, informacje kontaktowe i wiele innych.
Jeszcze lepiej, Google może wyświetlać Twój profil Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania.
Biorąc pod uwagę, że ponad 50 procent ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych, nie jest zaskakujące, że 46 procent wyszukiwań w Google ma intencję wyszukiwania lokalnego. Jest to rosnący trend, który wskazuje, że użytkownicy szukają tego, czego potrzebują w podróży.
Jest to również statystyka SEO, która pokazuje, dlaczego SEO ma znaczenie dla lokalnych firm. Dzięki SEO, możesz skierować wartościowy ruch do swojego sklepu. Dodatkowo, możesz rozszerzyć swoje działania marketingowe, generując sprzedaż nie tylko z rekomendacji ustnych, ale także z wyszukiwarek takich jak Google.
Obecnie 46 procent ludzi korzysta z asystentów głosowych, takich jak Google Assistant czy Siri. Wraz ze wzrostem wykorzystania wyszukiwania głosowego, firmy przyjmują proaktywne podejście do wyszukiwania głosowego. Optymalizują swoje treści już teraz, a nie później, pod kątem użytkowników wyszukiwania głosowego.
Dowiedz się więcej o wyszukiwaniu głosowym i jego wartości dzięki tym statystykom SEO:
Ponad 55 procent osób korzysta z wyszukiwania głosowego, szczególnie w celu znalezienia lokalnych firm. Co więcej, ponad 75% posiadaczy głośników z obsługą głosową korzysta z wyszukiwania głosowego co tydzień, aby znaleźć lokalną firmę w pobliżu. Zainwestuj w wyszukiwanie głosowe już teraz, a Twoja firma może zacząć czerpać korzyści z tych wyszukiwań.
Trudno sobie wyobrazić, że każdego miesiąca ma miejsce ponad miliard wyszukiwań głosowych, ale tak właśnie jest. Dlatego właśnie Twoja firma nie chce ignorować wyszukiwania głosowego. Jeśli to zrobisz, pominiesz wartościową część swojej grupy docelowej.
Stwarzasz również okazję dla swojej konkurencji. Jeśli zoptymalizują się pod kątem wyszukiwania głosowego, a Ty tego nie zrobisz, łatwo będzie im dotrzeć i przekonwertować Twoją grupę docelową, co kosztuje Twoją firmę przychody. Zagraża to również przyszłemu wzrostowi, jak również długoterminowemu sukcesowi Twojej firmy.
Dzięki SEO związanemu z wyszukiwaniem głosowym, maksymalizujesz swój zasięg online. Strategia SEO w zakresie wyszukiwania głosowego zapewnia również utrzymanie konkurencyjności firmy na rynku. Ponadto, można wykorzystać konkurencję, która pomija tę coraz bardziej wartościową strategię.
Niezależnie od tego, czy jesteś zaznajomiony z SEO, czy też nie, SEO4U może Ci pomóc. Z ponad 6-letnim doświadczeniem jesteśmy zaufanym partnerem dla firm na całym świecie.
Oferujemy również wielokrotnie nagradzane usługi SEO, których potrzebujesz, w tym:
-Audyty SEO
-Standardowe SEO
-Lokalne SEO
-SEO dla e-commerce
-SEO dla przedsiębiorstw
Dowiedz się, jak możemy poprawić Twoją strategię SEO, kontaktując się z nami już dziś!